Вход

Попитахме Експертите

Основни тенденции в HR сферата за 2024 година – от кандидатско преживяване и нови технологии до гъвкави работни модели

25.01.2024

Полина Господинова

Основни тенденции в HR сферата за 2024 година – от кандидатско преживяване и нови технологии до гъвкави работни модели

През 2023 година наблюдавахме значителни промени в областта на управлението на човешките ресурси, обусловени от глобални предизвикателства и технологични иновации. Този период бележи еволюция в основни практики и подходи в сектора, като установява нови стандарти и очаквания както към HR специалистите, така и към работодателите. Повече за иновативните тенденции в привличането на таланти, въздействието на изкуствения интелект в HR индустрията и развитието на практиките за дистанционна и хибридна работа поканихме да разкаже Полина Господинова, Изпълнителен Директор на БАУХ. Вижте повече

Електронно трудово досие от А до Я

03.01.2024

Тодор Василев

Електронно трудово досие от А до Я

Съхраняването и обработката на трудови досиета е задължение на всеки един работодател, което обаче често е свързано с голям обем оперативна работа и коства допълнително време на HR специалистите. За щастие всички процеси, свързани с трудовоправните отношения в една фирма, могат да бъдат оптимизирани с помощта на дигитализацията. Повече за възможностите в тази посока поканихме да разкаже Тодор Василев, CEO и Co-founder на eHR*. Вижте повече

Икономиката на 2024 г.: Какво ни очаква зад ъгъла?

27.10.2023

Даниел Василев

Икономиката на 2024 г.: Какво ни очаква зад ъгъла?

В контекста на динамичните икономически промени, които обхващат глобалния пазар, въпросът за бъдещето на икономиката през 2024 година става все по-актуален. Въпреки наличието на няколко стабилни показатели, остават и множество неизвестни, които могат да имат пряко влияние върху икономическото развитие. Какво ни предстои през следващата календарна 2024 година и какви са прогнозите за икономическото състояние на държавата – тези и други въпроси по темата поканихме да коментира Даниел Василев, Главен икономист на Tavex за Югоизточна Европа. Вижте повече

Ролята на обратната връзка в инициативите за развитие на хора

15.09.2023

Metamorfica

Ролята на обратната връзка в инициативите за развитие на хора

Обратната връзка е ключов инструмент в стратегиите за развитие на хора, като играе решаваща роля в подобряването на производителността, удовлетвореността от работата и личното развитие. Във времена на бързи промени и конкуренция, тя става все по-ценен инструмент. За да разгледаме дълбочините на този важен аспект на управлението на човешките ресурси и как обратната връзка може да трансформира организационната култура, поканихме да споделят Полина Йорданова - Co-founder and Managing Director, Десислава Цветанова - Business and People Development Coach и Самуил Ботев, Creative Partner от Метаморфика. Вижте повече

Митове и реалности при привличането на работници от чужбина

27.07.2023

Грета Стефанова

Митове и реалности при привличането на работници от чужбина

Синята карта на ЕС е едно от най-благоприятните разрешителни за таланти извън страните членки, които търсят реализация в рамките на Европейския Съюз. С нарастващия интерес на компаниите към привличането на работници и специалисти от чужбина, поканихме Грета Стефанова, основател на WHISP и доказан партньор на „International talent mobility“ екипа на Manpower България, да разбули митовете и да очертае реалностите около регламента „синя карта“ и практическото му приложение на пазара на труда. Вижте повече

Мобилността на утрешния ден – софтуерно дефинирани превозни средства и пренос на данни в интегрираните информационни системи на автомобилите

26.06.2023

MD ELEKTRONIK

Мобилността на утрешния ден – софтуерно дефинирани превозни средства и пренос на данни в интегрираните информационни системи на автомобилите

Новите технологии променят редица сектори и автомобилният е един от онези браншове, в които се наблюдават революционни промени в структурата и същността на съвременните коли, както и в компонентите и логиката на тяхната конструкция. И ако често в контекста на новите автомобили първата ни мисъл е, че те имат различно задвижване, именно електрическо/електрично, то може да се окаже, че това не е най-съществената разлика между колата от този и от миналия век. За мобилността на утрешния ден, мястото на софтуера в купето и ролята на данните в автомобилния бранш поканихме да сподели Ивелин Георгиев, изпълнителен директор на MD ELEKTRONIK. Вижте повече

Как се гради стартъп екосистема: Уроци от Sofia Investment Agency

12.04.2023

Мария Христова

Как се гради стартъп екосистема: Уроци от Sofia Investment Agency

Основата на една процъфтяваща икономика са успешните стартъп компании, които са в състояние да генерират растеж, да създават работни места и да иновират в различни сфери на икономиката. Това е особено важно във времена на промени и несигурност, когато се налага бизнесите да бъдат гъвкави и бързо адаптируеми към новите условия на пазара. Живеейки в подобни динамични времена, поканихме Мария Христова, главен изпълнителен директор на Софийската агенция за инвестиции, да сподели как се гради стартъп екосистема, кои са ключовите й елементи и какво бъдеще предлага София на подобни стартиращи компании. Вижте повече

Една ръка предприемачество и иновация – специфики в управлението и привличането на служители в стартъп компания

02.03.2023

Ясен Русев

Една ръка предприемачество и иновация – специфики в управлението и привличането на служители в стартъп компания

Стартъп компаниите, освен че обикновено предлагат нови, иновативни продукти, предлагат и една различна работна среда. С какво се характеризира тя, как понася една нишова компания турболентностите на последните две години и кои уроци носят те, споделя Ясен Русев, CEO на Escreo. Вижте повече

За бързата мода, бързите реакции и бързото развитие в една от компанитите – лидери в модната индустрия на пазара

08.12.2022

Михаела Стайкова

За бързата мода, бързите реакции и бързото развитие в една от компанитите – лидери в модната индустрия на пазара

Бързата мода е бизнес модел в модната индустрия, при който колекциите се проектират бързо и в съответствие с актуалните тенденции, след което се произвеждат и продават на достъпни цени. Самият термин Fast Fashion акцентира върху високите обороти на работа, които са новият стандарт в модната индустрия. До какви особености в работното ежедневие води това и с кои предизвикателства се сблъскват работодателите във fashion retail сектора, споделя Михаела Стайкова, Employer Branding Specialist в LPP Fashion Bulgaria, компанията, която управлява брандовете Reserved, Cropp, House, MOHITO и Sinsay. Вижте повече

IT академия – инструмент за преодоляване на недостига на специалисти и създаването на нови таланти

30.11.2022

Силвия Иванова

IT академия – инструмент за преодоляване на недостига на специалисти и създаването на нови таланти

Всяка длъжностна характеристика дефинира набор от необходими умения, за да може човек да бъде успешен на дадена позиция. В днешния свят, в който недостигът на таланти е наболяла тема, а желаните умения в много сфери стават все по-специфични и комплексни, работодателите често организират обучения на своите настоящи и бъдещи служители като ефективен метод да подсигурят бизнес нуждите си. В IT сектора този модел напоследък придобива все по-голяма популярност под формата на академии за ИТ специалисти, които целят в рамките на кратък период от време да предадат ключови практически и теоретични знания на талантите, с които те да могат да се реализират успешно в компанията. Вижте повече

Тим ван дер Варт

Японски качество, традиции и ценности като основи на корпоративната култура в международна компания за производство на автомобилни елементи на българска почва

10.11.2022

Владимир Седларски

Японски качество, традиции и ценности като основи на корпоративната култура в международна компания за производство на автомобилни елементи на българска почва

Владимир Седларски е изпълнителен директор на „Язаки България“ ЕООД. от месец ноември 2021 г. Той има над 15 години опит в компанията, като преди да заеме новата си роля е бил част от мениджърския и управленски екип, а в продължение на 4 години изпълнява длъжността „Директор Завод“ в гр. Ямбол и гр. Сливен. Днес той ни разказва за спецификите в управлението на японска компания в България, както и кои са най-важните източни традиции и ценности и как успешно те се комуникират и затвърждават сред многобройните служители в компанията. Вижте повече

Може ли наистина да се работи ефективно, ако слънцето свети в очите ти и как се управляват хора от разстояние?

24.10.2022

Владимир Симеонов

Може ли наистина да се работи ефективно, ако слънцето свети в очите ти и как се управляват хора от разстояние?

Владимир Симеонов е част от Proxiad SEE като Business Operations Director от началото на 2020. Има над 15 години опит в областта на продажбите, маркетинга, връзките с клиенти и управлението на екипи и проекти. Работил е с партньори от цял свят и днес ще сподели повече за дистанционната работа, нейните предизвикателства, добри практики и как се управляват екипи от разстояние. Вижте повече

Тайната на успеха: Да бъдеш немска компания в България

10.10.2022

Деница Борисова

Тайната на успеха: Да бъдеш немска компания в България

Деница Борисова е ръководител отдел „Човешки ресурси и правен“ във Фесто Производство. Тя е част от екипа от 12 години. Има над 20-годишен опит в областта на управлението на хора в големи мултинационални производствени и консултантски компании. От 2005 г. е преподавател в своята предметна област в програми на University of Portsmouth и Cardiff Metropolitan University, участва в разработването на стандартите за професионална етика на Българската асоциация за управление на хора и е първи председател на Комисията по професионална етика на асоциацията. По образование е Магистър по Бизнес администрация и Магистър по Право. Владее английски, испански, руски и немски език. Има две деца и едно куче. Г-жа Борисова отговаря за човешките ресурси, комуникацията и събитията и правното обслужване на Festo в България за производственото и търговските дружества, както и за Техническия инженерен център. Вижте повече

Как да ангажираме и задържим своите хора във времената на Голямото напускане?

03.08.2022

Силвия Донкова

Как да ангажираме и задържим своите хора във времената на Голямото напускане?

Много позиции, малко таланти, “Голямото напускане”, световна пандемия, инфлация, политическа несигурност – това са само част от факторите, които диктуват актуалните тенденции на пазара на труда. Едни от тези тенденции, които се превръщат и в голямо предизвикателство за работодателите са ангажирането и задържането на хората в организациите. Силвия Донкова, Head of HR в една от най-иновативните производствени компании в страната - Ottobock, споделя своя опит в създаването на стратегии за ангажираност и задържане, разказва за добрите практики за справянето с това предизвикателство и отчита успешните и работещи методи, които използват в компанията. Вижте повече

Успешни практики за работодателска марка: Корпоративен уелнес

20.05.2022

Милена Атанасова

Успешни практики за работодателска марка: Корпоративен уелнес

Милена Атанасова е един от основателите на платформата за социално предприемачество Wellness Masters Hub Ltd. която предлага интегрални решения за корпоративен уелнес. Тя е психолог с над 20 години корпоративен опит в сферата на човешките ресурси и връзките с обществеността. Днес Милена ни разказва подробно за значението и ролята на работодателската марка за компаниите и талантите и споделя своя професионален опит за това как се изгражда и поддържа успешна работодателска марка и благоприятна корпоративна култура. Вижте повече

Какво е да бъдеш приемен родител?

12.04.2022

Гергана Видинова

Какво е да бъдеш приемен родител?

През месец април SOS Детски селища България организира кампания за привличане на приемни родители в София и за SOS Детско селище Трявна. Какво всъщност се крие в думите „приемен родител“, професия или призвание е това и какви са качествата, които трябва да притежава той, разказва Гергана Видинова, Ръководител Център по приемна грижа, Програма SOS Детско селище София-Перник. Вижте повече

За мултитаскинг жените, при които положението е „Майко мила!“ Какво е да си майка на три деца, бизнес дама, политик и човек на изкуството, при това –едновременно?

08.03.2022

Елисавета Белобрадова

За мултитаскинг жените, при които положението е „Майко мила!“ Какво е да си майка на три деца, бизнес дама, политик и човек на изкуството, при това –едновременно?

Днес е 8 март – Международен ден на жената – празник на всички жени, майки, бизнес дами. Какво по-тематично от това да поканим човек, професионалист и в трите направления. Представяме Елисавета Белобрадова – народен представител, съосновател на „Майко Мила“ и „Оле Мале“ и лицето зад атрактивната персона Letiashtata Kozzila Erato. С нея си говорим за това какво е да си жена в политиката, как се жонглират няколко професии, професия ли е да си майка и какво е да си жена в България. Честит празник на всички дами и приятно четене! Вижте повече

България – пресечната точка между Изтока и Запада или перфектната nearshoring дестинация

08.02.2022

Любомир Станиславов

България – пресечната точка между Изтока и Запада или перфектната nearshoring дестинация

Арх. Любомир Станиславов завършва архитектура в УАСГ в София през 2001 г. Придобива допълнителни квалификации в University de Valladolid, Испания, и Техническия университет в Грац, Австрия. През 2001 г. започва професионалното си развитие като преподавател в катедра "Теория и история на архитектурата". Автор е на редица значими проекти в България и чужбина, сред които реконструкцията на НДК, първото ново селищно образувание в най-новата ни история, множество производствени и емблематични обществени сгради. Паралелно с това до 2015 г. работи и в издателския бранш като партньор с едни от най-големите в световен мащаб издателства като BBC Worldwide, CondeNast, Hola!, Axel Springer, Economist, De Agostini и Haymarket Media Group. През 2012 г. е сред създателите на "Аутомотив клъстер България", а от 2015 г. е негов изпълнителен директор. Вижте повече

Коледата възможна. Как да запазим празничния корпоративен дух, когато екипът ни работи от дистанция?

09.12.2021

Невян Петров

Коледата възможна. Как да запазим празничния корпоративен дух, когато екипът ни работи от дистанция?

Как празнува коледните празници по време на пандемия една от най-големите компании, символ на Коледа, какви са трудностите, които се срещат в практиките за сплотяването на екипа от разстояние и как могат да се преодолеят и как да запазим светлината и същината на празниците, независимо от особеността на ситуацията разказва Невян Петров - People & Culture Director в Coca-Cola HBC Bulgaria. Вижте повече

История на успеха: Индустрия 4.0 или как България отговаря на глобалния недостиг на чипове и хора

02.12.2021

Иван Чернов

История на успеха: Индустрия 4.0 или как България отговаря на глобалния недостиг на чипове и хора

Недостигът на чипове е актуална тема за разговор и належащ проблем, който засяга множество индустрии из целия свят. Недостигът на хора – също. Как Melexis България се справя с предизвикателствата като производител и работодател, какви позитиви и предизвикателства носи индустрия 4.0 и кои са най-търсените умения в хората в един крайно дигитализиран и автоматизиран свят, разказва Иван Чернов, глобален мениджър производство, който е част от Melexis България вече повече от 15 години. Вижте повече

Кой оцеля? Който иновира.

11.11.2021

Мариян Маринов

Кой оцеля? Който иновира.

Иновацията като шанс за успех. Иновацията като устойчиво развитие. Иновацията като необходимост и начин на живот. В последните години, в драматично скоростно променящия се пазар, видяхме множество примери на компании, които „спечелиха“ от кризата, като предложиха иновативни продукти и услуги, променящи пазара и начина ни на живот. По темата за иновациите в бизнеса разговаряме с Мариян Маринов, Директор Бизнес развитие на „София Тех Парк“ – своеобразния инкубатор на новости на българския пазар. Вижте повече

Офис без хартия – мит или реалност?

31.08.2021

Ева Македонска

Офис без хартия – мит или реалност?

Офисът без хартия е работно място, което има минимални хартиени процеси и вместо това разчита на дигитализирани документи. След като през 2020 г. се наложи огромната част от бизнес процесите да се случват изцяло дистанционно, дигиталната администрация е по-важна от всякога. Вижте повече

Офис 2.0  икономически и организационни аспекти на хоум офис практиката

27.07.2021

Верка Петкова-Шекерова

Офис 2.0 икономически и организационни аспекти на хоум офис практиката

Темата за новите офис формати набира все по-голяма популярност, не на последно място заради дългия принудителен период на работа от вкъщи, който накара множество компании да преосмислят начина си на опериране. За всички промени, свързани с настоящето и бъдещето на офис пространствата, разговаряме с Верка Петкова-Шекерова, Директор "Бизнес развитие" в Colliers International. Вижте повече

Изкуствен интелект и човека в работна среда - предизвикателства и начини за баланс

18.05.2021

Raman Devanathan

Изкуствен интелект и човека в работна среда - предизвикателства и начини за баланс

Автоматизацията често се разглежда като противопоставяне хора срещу машини. Още преди началото на настоящата пандемия, общия начин за представяне на автоматизацията на процесите на роботиката (RPA) е, че тези технологии унищожават работни места и ще направят хората излишни. Вижте повече

Mindset Management или тънкостите на управлението на нагласи в България

20.04.2021

Катерина Шопова

Mindset Management или тънкостите на управлението на нагласи в България

В последните години Mindset Management от термин с неясно значение се превърна в основен инструмент за подобряване на корпоративната култура, екипната дейности и индивидуалното представяне на служителите. Водещите компании на пазара залагат на управление на човешкия капитал, базирано именно на управление на нагласи, за да създадат и поддържат работна среда ориентирана към растеж, вдъхновение и мотивация. Вижте повече

Тенденции и обрати в потока на кадри от и към България

07.04.2021

Христо Бояджиев

Тенденции и обрати в потока на кадри от и към България

Изтичането на кадри често бива спрягано като един от основните проблеми на пазара на труда у нас. От друга страна, данните от последното проучване на Manpower България „Оценка на бизнес климата за инвестиции в България“ показват друга картина – само 12% от анкетираните инвеститори отбелязват, че не са в състояние да обезпечат потребностите си по отношение на човешкия капитал. Вижте повече

Мила Топалова

Иновацията като част от бизнес стратегията

01.03.2021

Иван Александров

Иновацията като част от бизнес стратегията

Много организации изпитват затруднения в интегрирането на иновационни инициативи в бизнес стратегиите си, въпреки добре доказаната корелация между иновациите и добрите бизнес резултати. Как иновацията се вплита в стратегическото бизнес развитие попитахме Иван Александров, основател и изпълнителен директор на EBAG - иновативна услуга, с която можеш бързо и лесно да изпълниш ежедневия си пазар на хранителни стоки и продукти за дома. Вижте повече