Вход

Попитахме Експертите

08.12.2022

Михаела Стайкова

За бързата мода, бързите реакции и бързото развитие в една от компанитите – лидери в модната индустрия на пазара

Бързата мода е бизнес модел в модната индустрия, при който колекциите се проектират бързо и в съответствие с актуалните тенденции, след което се произвеждат и продават на достъпни цени. Самият термин Fast Fashion акцентира върху високите обороти на работа, които са новият стандарт в модната индустрия.

До какви особености в работното ежедневие води това и с кои предизвикателства се сблъскват работодателите във fashion retail сектора, споделя Михаела Стайкова, Employer Branding Specialist в LPP Fashion Bulgaria, компанията, която управлява брандовете Reserved, Cropp, House, MOHITO и Sinsay.

Какви са характеристиките на работата в модната индустрия и по какъв начин се различава профилът на клиента, сравнено с другите бизнес сектори? 

Работата в модната индустрия определено е изключително динамична, различна и вълнуваща, но и предоставя неограничени възможности за развитиепридобиване на нови знания в различни сфери на дейност.

През годините профила на клиента непрекъснато се променя. Фокусът вече не е само върху цената, а е и върху качеството, вида на продукта и, разбира се, неговата визия. Клиентът става все по-взискателен, искащ и търсещ.

Ако преди се сблъсквахме с хора, за които мястото, от което ще се сдобият с търсения от тях артикул, не е от значение, то днес покупката е обвързана с припознаването му със стойността на бранда. Импулсивните покупки все повече биват замествани от обмислени такива, зависещи от устойчивата мода. Смятаме, че тенденцията е такава не само в нашия сектор, но и в останалите. Био продукти и продукти, опазващи околната среда, стават предпочитани, а компромисът с качеството не съществува – нещо, в което сме вярвали и залагаме още от самото начало.

Какви качества развива у младите хора работата в тази индустрия и кои са предимствата, поради които да изберат този кариерен път?

Fashion retail секторът е призвание и всеки, който избере този кариерен път, със сигурност носи в себе си страстта към модата. Но просперитетът в модната индустрия изисква качества като креативност, отговорност, отдаденост и желание за успех. Нашата роля – като един от лидерите на пазара – е да превърнем страстта в знания и да инвестираме време и ресурси, за да развием тези качества така, че да помогнем на всеки един наш служител да повярва в себе си и да не забравя, че винаги може повече, отколкото си мисли.

Кои са основните предизвикателства, които срещате, свързани с бързината и неотложността на процеса по подбор в тази бързооборотна сфера и как се справяте с тях?

Основното предизвикателство на пазара на труда в модната индустрия е недостига на кадри, готови да се развиват в сектора. Компанията ни се разраства изключително бързо, броят на новооткрити магазини расте непрестанно и това води до необходимостта от назначаването на нови колеги с темпове, които са предизвикателни за всеки работодател.

Наш ангажимент като работодател, е да покажем на потенциалните и настоящите си таланти, че сме отговорна компания, за която на първо място е спокойствието на нейните служители. Непрестанно се стремим да оптимизираме и автоматизираме процесите си, и да осигуряваме допълнително работна ръка спрямо обемите на всеки един от обектите си.

Благодарение на изградената ни дългосрочна стратегия за развитие успяваме да координираме процеса по подбор на персонал, част от който са вече изградените и утвърдени партньорски отношения с Manpower.

.