Вход

Попитахме Експертите

09.12.2021

Невян Петров

Коледата възможна. Как да запазим празничния корпоративен дух, когато екипът ни работи от дистанция?

Как празнува коледните празници по време на пандемия една от най-големите компании, символ на Коледа, какви са трудностите, които се срещат в практиките за сплотяването на екипа от разстояние и как могат да се преодолеят и как да запазим светлината и същината на празниците, независимо от особеността на ситуацията разказва Невян Петров - People & Culture Director в Coca-Cola HBC Bulgaria.

 

Във времената на дистанционна работа, коледните партита са по-скоро мираж, а празничният дух не застава особено на преден план. Като компания, толкова тясно свързана с Коледата и емоцията, която носи, какви алтернативни начини за празнуване сте създали през последните 2 години?

На първо място, Коледа винаги е била един от символите на Кока-Кола, както, разбира се, и обратното е вярно – за много хора началото на коледните вълнения започва едва когато видят новата реклама на Кока-Кола по телевизията. За нас този период не е просто празничен, а е свързан с много работа и подготовка за коледната ни кампания, в която са включени хора от най-различни отдели. За да съчетаем работата с удоволствието, компанията се грижи в този натоварен период да има приповдигнато настроение, като наблягаме на позитивната комуникация по всички канали - обявяване на различни игри с подаръци, награди, както и промотиране на успехите ни в търговските обекти. Разбира се не пропускаме и коледното настроение в офиса – въпреки че хибридния начин на работа не е ни позволява да се съберем в големи групи, се стремим както всяка година да има необходимата коледна атмосфера.

Факт е, обаче, че и тази година, както повечето големи компании и ние няма да успеем да осъществим традиционното ни коледно парти, въпреки огромното желание да се съберем и да празнуваме. При липсата на това събитие, сме принудени да сме креативни и да измилсляме алтернативни начини, които са съобразени с епидемиологична обстановка, обикновено свързани с активности в по-малки екипи. Като например, решихме да предоставим неизползвания бюджет за коледното парти в ръцете на ръководителите, давайки възможност да се организират събития в тесен кръг за индивидуалните екипи. По този начин даваме свобода на ръководителите да изберат формат на празнуване, който е най-близък до предпочитанията на конкретните служители.

 

Вие сте компания с хиляди служители. Какви практики прилагате, за да създадете усещане за единност и екипност сред тях, независимо колко много са те?

Много е трудно, още повече във времена на пандемия, когато неформалните контакти са изключително затруднени. Ключовото е да използваме всяка възможност за да си казваме „Благодаря“. В последните 2 години създадохме механизми с които служителите да могат да номинират колеги в различни катеории на база на поведенията, които демонстрират ценностите на компанията. Обикновено в края на годината правим виртуални събития в които обявяваме победителите в различните категории, което създава допълнителен заряд сред служителите. Ако не друго, виртуалната работна среда ни дава възможност да съберем хора от различни краища на страната, а дори и от други точки на света и да си благодарим за добре свършената работа.


Наблюдавате ли промяна на нагласите и очакванията на вашите служители за отпразнуването на празника преди и след пандемията?

Моето лично мнение е, че пандемията по-скоро ни помогна да ценим още повече живия контакт и емоцията от това да сме заедно с колегите и приятелите. Неслучайно казвам и приятелите, защото всички страдаме от липсата на социални контакти не само в работното си ежедневие, а и извън него. Смятам че по-дълготрайни изводи относно нагласите на служителите ще можем да си извадим едва когато загърбим напълно пандемията и се установим в новото нормално.

Весела Коледа!