Advices for candidates
Back

Кариерно развитие над 50: как да останете атрактивни на пазара?

Започването на нова работа на всяка възраст може да бъде трудна крачка, но  при по-зрелите кандидати тези притеснения са по-силни. Всъщност поемането по нов кариерен път след 50-годишна възраст не е толкова трудно, колкото си мислите и носи в себе си множество позитиви.

Представителите на поколението над 50 са познати с качества като лоялност и отговорност, които са силно ценени от работодателите. В комбинация с дългогодишния опит, който носят със себе си, те често се превръщат в идеалните кандидати за най-различни позиции.

Ако и вие искате да поемете по нов път и се замисляте за кариерна промяна, то ние ви предлагаме няколко полезни съвета за успешното и плавно преминаване в нова роля.

Направете оценка на себе си и своите умения

Започнете с това какво искате да правите, какво търсите по отношение на възнаграждение и гъвкавост, в какво сте добри, какво можете да предложите на нов работодател и как можете да им покажете, че сте подходящият човек за ролята. Не пропускайте да се консултирате със специалист, добре запознат с новостите на пазара на труда.

Научете нещо ново

Прегледайте внимателно уменията и опита, които се изискват в сферата, в която искате да се развивате. Бъдете проактивни, ако усетите липса на някои от нужните умения и експертиза – проучете и прочетете повече за тенденциите в индустрията, запишете се на обучение за придобиване на нови умения. Уверете се, че сте „на ти“ с технологиите. Никога не е късно да се научите да работите с нова машина, да усъвършенствате уменията си в Excel или да опресните чужд език, който не сте използвали отдавна.

Актуализирайте своята автобиография

Задължително е да актуализирате автобиографията си и да я оформите по модерен и подходящ начин. Тук може да откриете 15 трика за оформлението на вашето CV https://manpower.bg/knowledge/cv-tricks. Не забравяйте да актуализирате и Linkedin профила си или направете такъв, ако все още нямате. Това е вашата „визитка“ пред потенциалните работодатели, заради което е особено важно да ви представя добре.

Потърсете подкрепа

Не забравяйте за контактите, които сте създали през годините. Така нареченият „нетуъркинг“ е полезен похват, който се използва активно в корпоративните среди и не е за подценяване. Спомнете си за всички хора, с които сте завързали контакт по време на професионалното си развитие и разберете дали могат да ви съдействат за откриването на най-подходящата работа за вас, било то и само с идеи и съвети.

Дори и в момента да сте безработни и да са минали години от последната ви работа, не се обезкуражавайте. Покажете на работодателите своята мотивация и целеустременост, фокусирайте се върху ценните умения, които сте развили през годините, някои от които със сигурност са вашите предимства пред по-младите кандидати за работа.

С повишаването на пенсионната възраст и нарастването на средната продължителност на живота 50-годишните хора, търсещи кариерно развитие, ще имат възможност за работа 15-25 години – твърде дълъг период, за да може да бъде подценен.

При допълнителни въпроси и нужда от консултация може да се свържете с нас на [email protected]

Друг блог

Попитахме експертите

Защо оnbording-ът е от ключово значение за успеха на бизнеса?

Този месец се потапяме в сърцевината на onboarding процесите, разкривайки тяхното фундаментално значение за стабилността и развитието на всяка…
In our focus

Лидерство в Индустрия 5.0: Как управляваме човешкия капитал в ерата на дигитализацията

В 33-ия епизод на HR Navigator разглеждаме как лидерите адаптират подходите си, за да управляват ефективно човешкия капитал в контекста на Индустрия…
In our focus

HR ролята в играта на „Не се сърди, човече“

HR специалистите балансират между удовлетворение и изисквания. Петя Павлова, People & Culture Partner, споделя как ефективното управление води до…
In our focus

Обратната връзка като инструмент за бизнес успех

През септември разгледахме още една важна тема във видеоподкаста ни HR Navigator: "Обратната връзка като инструмент за бизнес успех". В…
We asked the experts

Екипна динамика в дистанционния или хибриден работен модел - предизвикателства и решения

За предизвикателствата и добрите практики в различните модели на организация на работа поканихме за коментар Евелина Проданова, професионалист в…
Advices for candidates

Как да използваме даването и получаването на обратна връзка като инструмент за професионален успех

Даването и получаването на обратна връзка са ключови елементи за професионалното и личностното развитие в съвременната работна среда. Възприемането…
We asked the experts

Обратната връзка през погледа на един HR експерт

Обратната връзка подобрява мотивацията и ангажираността. Експертният коментар на Антония Щербанова, HR Expert, ще разкрие как да я използваме…
In our focus

Работа в България: Нов живот и нови възможности в София

В уютното фоайе на Hyatt Regency Sofia се срещнахме с Аля и Лия от Индонезия, дошли в България преди 6 месеца за нови възможности.
In our focus

Хибриден модел или работа от разстояние - кое ни прави щастливи?

В новия епизод на HR Navigator обсъждаме: "Хибриден модел или дистанционна работа - кое ни прави щастливи?" и как да създадем здрава…
loading-gif