С най-висока активност в анкетата бяха компании от сектора на „Производството“, „Информационните технологии“ и „Търговията и бързооборотни стоки“.
С помощта на регулярното проучване идентифицирахме една от главните цели на компаниите, а именно задържане на текущите работещи в организациите, както и създаване условия за привличане на нови подходящите специалисти. Това е и причината компаниите, непроменили възнагражденията си през 2022, да компенсират разликите с повишения през първото полугодие на 2023 за своите служители.
Данни за сектор „Производство“ сочат, че голяма част от компаниите планират покачване във възнагражденията си с 6% до 11%. И тук, главната цел на бизнесите е, чрез финансов стимул, да задържат настоящите си служители и да представят себе си като атрактивни работодатели за потенциални таланти в сферата. Подобна е ситуацията и за компаниите от секторите „Информационни технологии“ и „Търговия и бързооборотни стоки“, които планират да увеличат възнагражденията си с 6% до 10%, макар и в по-малък мащаб. Един от факторите, повлияли на промените, е високият процент инфлация, който остава релевантен и през 2023.
Поради големия интерес към резултатите от проучването на тях посветихме и първия епизод за на HR Navigator 2023г. На 21.01.23 Мария Динева от екип „HR Проучвания“ в Manpower България представи в детайли данните от анкетата и в компанията на Милена Караилиева, Директор „Човешки ресурси“– Kaufland България, както и доц. д-р Ралица Симеонова-Ганева, преподавател в Софийски университет и ръководител на магистърска програма по Приложна иконометрия и икономическо моделиране, коментирахме какви промени във възнагражденията, бонусните системи и допълнителни придобивки планират работодателите за първата половина на 2023 г. Запис на събитието може да гледате директно в YouTube канала ни.
Още за настъпилите и планираните промени може да научите в пълния доклад тук. SATR2023 H1_BG.pdf