ПРОУЧВАНЕ НА БИЗНЕС ТЕНДЕНЦИИТЕ В РЕЗУЛТАТ НА COVID-19 ПАНДЕМИЯТА
Back

ПРОУЧВАНЕ НА БИЗНЕС ТЕНДЕНЦИИТЕ В РЕЗУЛТАТ НА COVID-19 ПАНДЕМИЯТА

Вече 11 месеца България се намира в необичайна ситуация, предизвикана от COVID-19 кризата. В това време бяха изложени различни тези и мнения за това как пандемията влияе на компаниите, какви са най-честите техни реакции и кои са актуалните тенденции на пазара на труда.

За да разберем ефектите и последиците, които произтичат от пандемичната обстановка, проведохме специализирано проучване сред 217 служители на различни йерархични нива в компании от всякакви индустрии, размери и региони на страната. Целта на анализа е да изведе препоръки за по-нататъшни действия на работодателите като отговори на три основни въпроса:

  • Намаляват ли се разходите за труд?
  • Съкращават ли се работни места или се отварят нови?
  • Колко ефективен е бизнесът в справянето с кризата?

Обратно на много широкоразпространени мнения, статистиката е далеч от негативна. Част от ключовите изводи сочат, че около две-трети от компаниите в страната не са намалили разходите си за човешки ресурси чрез понижение на възнаграждения, отмяна на допълнителни придобивки или неплатен отпуск на служителите си. Също така данните показват, че са повече компаниите, които имат нужда от наемане на допълнителна работна сила, отколкото тези, които са освободили свои работници или служители.

В заключение 66% от анкетираните биха препоръчали своя работодател като желана компания за работа, дори в ситуацията на криза.

Уви, за COVID-19 пандемията все още не можем да говорим в минало време. 2020 също така ни показа, че наложените промени не могат да бъдат разглеждани като краткосрочни и че компаниите следва да се адаптират към силно променящата се ситуация с високи нива на непредвидимост в дефинирането си на цялостни стратегии. Препоръките на Manpower България към работодателите в тази продължаваща извънредна обстановка включват:

  • Активно използване на нетрадиционни решения за организация на ефективен работен процес, като даване на възможност за гъвкаво работно време и изнесено работно място; предоставяне на възможности за временна заетост; аутсорсинг на определени работни процеси към външни партньори и др.
  • Насочване на усилия към запазване на работодателската марка и инвестиране на ресурси в ефективни програми за подкрепа, съобразени с нуждите на служителите.
ПРОУЧВАНЕ НА БИЗНЕС ТЕНДЕНЦИИТЕ В РЕЗУЛТАТ НА COVID-19 ПАНДЕМИЯТА

Тези и други предложени мерки, обсъдени в цялостния доклад, целят да доведат до оптимизирани разходи, мотивирани и всеотдайни служители и конкурентна позиция на пазара.

Пълния анализ и насоки може да намерите тук. COVID-19-report-ManpowerGroup.pdf

Други новини

spanish

Manpower България представи решенията си за международна мобилност пред испанския бизнес у нас

На 11 април 2025 г., в Резиденцията на посланика на Кралство Испания в България, Manpower България имаше удоволствието да представи своята услуга по…
ai in hr

Workshop: AIming higher: It’s not about replacing HR. It’s about upgrading it.

Изкуственият интелект вече не е тема на бъдещето – той е тук и пренаписва правилата на играта в човешките ресурси. Подбор, ангажираност, развитие,…
nmf

Manpower Bulgaria и НМФ: Мост между младежкия сектор и бизнеса в подкрепа на дългосрочната заетост

Manpower България реализира поредното стратегическо партньорство, този път с Национален младежки форум (НМФ) – най-голямата платформа за младежки…
loading-gif