КАРИЕРНИТЕ ОЧАКВАНИЯ НА МЛАДИТЕ ТАЛАНТИ 2022 - РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОУЧВАНЕТО НА MANPOWER БЪЛГАРИЯ
Back

КАРИЕРНИТЕ ОЧАКВАНИЯ НА МЛАДИТЕ ТАЛАНТИ 2022 - РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОУЧВАНЕТО НА MANPOWER БЪЛГАРИЯ

Проучването на Manpower България „Кариерните очаквания на младите таланти” се провежда за втора поредна година. Тази година в него се включиха над 250 български студенти и млади специалисти. Мнозинството от респондентите са учили или учат в България (73%), а 27% се изучават или са завършили образованието си в чужбина.

На въпроса “Планирате ли да работите в чужбина през следващите 5 години?” наблюдаваме сравнително равенство между отговорилите, че нямат такива намерения (50%) и тези, които ще го направят, ако получат такава възможност (41%) или веднага след като завършат (9%).

85% от респондентите споделят, че в момента са назначени на работа. По-голямата част от младите таланти (43%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години, а 23% биха се задържали от 5 до 10 години в една компания. 18% са посочили като отговор 1-3 години, следвани от едва 7%, които биха останали в една компания повече от 10 години.

За да са удовлетворени обаче от работното си място, младите хора имат разнообразни очаквания от работодателите си - на първо място те поставят възможността за кариерно развитие (77%), следвано от възможността за получаване на нови знания (70%) и на трето място добрите междуличностни отношения (61%). Факторите, които имат най-малко значение при избора на работодател са иновациите и технологиите, които се имплементират в работата, портфолиото ка компанията и предлаганите допълнителни придобивки.

От своите лидери младите таланти очакват те да умеят да организират ефективно работните процеси (85%), да им предоставят качествена и конструктивна обратна връзка (81%), както и да играят ролята на мотиватор на екипите си (73%).

Използването на технологиите в работните процеси и геймификацията като способ за управлението на човешките ресурси са едни от актуалните тенденции на пазара на труда. Близо 85% от младото поколение смята, че обученията чрез геймификация са по-ангажиращи и ползотворни в сравнение със 70% от миналата година. 73% посочват, че гледат на работодателите, които внедряват такъв тип технологии, с по-голям интерес.

Резултатите от проучването бяха и тема на дискусия на тазмесечния епизод на Клуб HR Navigator. В студиото на Clubhouse нашите гости Милена Стойчева от JA Bulgaria, Петър Джугански от OpenTag и Мария Динева от Manpower България споделиха своите мнения и впечатления свързани с пазара на труда и ролята на новото поколение в него.

Подробен анализ на проучването, както и кои са най-предпочитаните работодатели от младите таланти, може да откриете тук:

Кариерните_очаквания_на_младите_таланти.pdf

Други новини

news

Промени в ръководството и нов консултативен борд за позициониране на работното място за бъдещ успех

- BOSQAR INVEST обявява промяна в ръководството на своята HR вертикала, Workplace.
- Александър Хангимана се оттегля от поста главен…
Workshop: Силата на обратната връзка

Workshop: Силата на обратната връзка

Обратната връзка е един от най-ценните инструменти за всяка компания, която се стреми към устойчив растеж и развитие. В условията на динамична бизнес…
SATR H2

Увеличение на заплатите и стабилност на бизнеса в България през втората половина на 2024 година

В проучването, което проведохме съвместно с Assert International България, през юни и юли 2024 година, се разкриват ключови тенденции в заплатите,…
loading-gif