КАРИЕРНИТЕ ОЧАКВАНИЯ НА МЛАДИТЕ ТАЛАНТИ - РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОУЧВАНЕТО НА MANPOWER БЪЛГАРИЯ
Back

Кариерни очаквания на младите таланти - проучване на Manpower България

Какво очакват студентите от бъдещите си работодатели, за да останат в страната? Дългосрочна заетост, възможности за кариерно развитие и мотивиращи лидери.

Според най-новото проучване на Manpower България „Кариерните очаквания на младите таланти” 44% от студентите не планират да търсят професионално развитие в чужбина, след като завършат своето висше образовние, а да се развиват в страната ни. 38% биха работили в друга държава, ако имат тази възможност, и само 9% планират да заминат в чужбина.

Проучването включва отговорите на 351 български студенти, които са учили или все още се обучават в страната и чужбина. То също показва, че по-голямата част от тях (42%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години още в началото на кариерния си път и едва 16% смятат, че е нормално да сменят работодателя си в рамките на три години.

Резултатите от проучването показват също, че отдавна отминаха времената, когато младите хора прескачаха от компания в компания в търсене на перфектния работодател. Днес те имат много повече информация за случващото се на пазара и в повечето случаи предварително начертават кариерното си развитие, като знаят как, къде и защо искат да се развиват. Това, разбира се, не измества нуждата от изчерпателно кариерно ориентиране още в училищния период, за да придобият по-голяма яснота за всички възможности за професионална реализация в секторите на настоящето и бъдещето.

Също така трите най-важни фактора за младите хора, които ги мотивират да изберат нов работодател, са възможностите за кариерно израстване (79%) и придобиване на нови знания (72%), както и добрите междуличностни отношения в екипа (63%). Сред най-маловажните фактори се нареждат допълнителните придобивки, продуктовото портфолио на компанията и възможностите за дистанционна работа и гъвкави работни часове.

В допълнение младите таланти очакват от бъдещите си лидери най-вече да умеят да дават конструктивна обратна връзка за резултата от работата им (81%), да организират ефективно всички работни дейности (75%) и да мотивират членовете на екипа (73%).

Една от най-горещите тенденции в управлението на човешкия капитал – геймификацията, също се очертава като важен елемент от работодателската марка – над половината от респондентите смятат, че геймифицираният процес на подбор и геймифицираните обучения са по-ефективни, по-интересни и по-ангажиращи в сравнение с традиционните методи.

Затова геймификацията на познати HR процеси, вече може да се разглежда като част от работодателския бранд на всяка организация, която иска да привлече млади таланти. Подобни методи на подбор и организиране на работни процеси биха помогнали на всяка компания да привлече и ангажира млади таланти в екипите си.

Цялото проучване може да намерите тук: Проучване нагласите на българските студенти - ManpowerGroup Bulgaria.pdf

Други новини

news

Проучване сред участници в обученията на Assert International България за изминалата 1 година показа над 93% удовлетвореност

Assert International България продължава да затвърждава своята позиция като лидер в сферата на корпоративните обучения, като ново проучване сред…
news

Промени в ръководството и нов консултативен борд за позициониране на работното място за бъдещ успех

BOSQAR INVEST обявява промяна в ръководството на Workplace.
Workshop: Силата на обратната връзка

Workshop: Силата на обратната връзка

Обратната връзка е ключов инструмент за устойчив растеж и успех.
loading-gif