In our focus
Back

Новият модел на работа – Task Based Outsourcing

В последните няколко години наблюдаваме дълбоки процеси на промяна в пазара на труда, които пандемията от Ковид 19 многократно ускори. Гъвкавостта и бързата адаптивност от желателно състояние се превърнаха в основен приоритет на компаниите, което естествено води до необходимостта от нови, децентрализирани модели на работа.

До какви промени и тенденции води това, разказва Иван Шербанов, Оперативен Мениджър на Manpower България.

Какви са трайните изменения, които предефинират пазара на труда днес?

От една страна наблюдаваме как все повече компании структурират дейности си под формата на проекти с дефинирани цели и задачи. Така стария business-as-usual модел на оперативна дейност се заменя с проектен модел, който предполага по-краткосрочни ангажименти, по-динамични екипи и отваря вратата за включване и на външни експерти по-лесно.

Към това се добавя и фактът, че проектната ангажираност става все по-широко разпространена и този тип заетост цялостно променя начина, по който хората възприемат и търсят работа. Традиционната заетост бива изместена от желанието на талантите чрез проектен ангажимент да изпробват различна сфера или позиция, да развият второ професионално поприще, или да елиминират фактора офис от работните си взаимоотношения.

Все по-често хората се самодефинират като контрактори, което в отговор ражда и хибридни предложения за работа, съчетаващи заплащане базирано на резултати с почасов или няколкодневен ангажимент с ясен край.

В тази нова пазарна обстановка, кой се очертава като печелившия подход за справяне с предизвикателствата от страна на компаниите?

Комбинацията от тези две тенденции прави изнасянето на задачи и дейности към външни партньори много удобен модел за работа в съвременния свят. Именно това децентрализиране на активностите наречено Task Based Outsourcing е в сърцето на нашия модел на работа от последните няколко години, като за различните индустрии предлагаме различни TBO възможности.

В последната година се увеличи броя на компаниите в ИТ сферата, които търсят тази услуга от нас. Заради повишената необходимост от гъвкавост и силната флуктуация в обема на работа, за тях ние най-често създаваме изнесени екипи от контрактори, които се включват в конкретни задачи и програмират в активните им проекти. Позитивите тук са многостранни – от по-бърз процес по набавяне на допълнителна работна сила, тъй като ние разполагаме с преселектиран набор от ИТ специалисти, до административна лекота за компаниите, които практически не наемат нови служители, а ползват само техните услуги.

Освен ИТ, има ли други браншове, които могат да бъдат идентифицирани като early adopters на този TBO модел в България?

Наблюдаваме ръст и при партньорствата ни по привличане и подбор на кол център оператори, специалисти в областта на споделените услуги, административни служители и работна ръка в логистичния бранш. Редица браншове предпочитат да изнесат задачи към външни експерти и да се фокусират върху ядрото на бизнеса си, за да повишат така ефективността си.

Други наши клиенти аутосорсват чрез нас създаването на цялостни търговски екипи. Така ние съставяме екипи по продажби, който отговорят на техните нуждите, чрез наемане на експерти, които обучават и управляват както екипа, така и нивата на продажби.

Възможностите са многобройни, а бъдещето принадлежи на иновативните, адаптивните и гъвкави компании с бързи реакции. Ние сме тук за да подкрепим промяната чрез експертизата си в сферата на управлението на човешки капитал и да помогнем компаниите да изберат най-ефективния за тях модел на аутсорсинг или заетост.  

С повече въпроси може да се обърнете към нас на [email protected]

Друг блог

Попитахме експертите

Защо оnbording-ът е от ключово значение за успеха на бизнеса?

Този месец се потапяме в сърцевината на onboarding процесите, разкривайки тяхното фундаментално значение за стабилността и развитието на всяка…
In our focus

Лидерство в Индустрия 5.0: Как управляваме човешкия капитал в ерата на дигитализацията

В 33-ия епизод на HR Navigator разглеждаме как лидерите адаптират подходите си, за да управляват ефективно човешкия капитал в контекста на Индустрия…
In our focus

HR ролята в играта на „Не се сърди, човече“

HR специалистите балансират между удовлетворение и изисквания. Петя Павлова, People & Culture Partner, споделя как ефективното управление води до…
In our focus

Обратната връзка като инструмент за бизнес успех

През септември разгледахме още една важна тема във видеоподкаста ни HR Navigator: "Обратната връзка като инструмент за бизнес успех". В…
We asked the experts

Екипна динамика в дистанционния или хибриден работен модел - предизвикателства и решения

За предизвикателствата и добрите практики в различните модели на организация на работа поканихме за коментар Евелина Проданова, професионалист в…
Advices for candidates

Как да използваме даването и получаването на обратна връзка като инструмент за професионален успех

Даването и получаването на обратна връзка са ключови елементи за професионалното и личностното развитие в съвременната работна среда. Възприемането…
We asked the experts

Обратната връзка през погледа на един HR експерт

Обратната връзка подобрява мотивацията и ангажираността. Експертният коментар на Антония Щербанова, HR Expert, ще разкрие как да я използваме…
In our focus

Работа в България: Нов живот и нови възможности в София

В уютното фоайе на Hyatt Regency Sofia се срещнахме с Аля и Лия от Индонезия, дошли в България преди 6 месеца за нови възможности.
In our focus

Хибриден модел или работа от разстояние - кое ни прави щастливи?

В новия епизод на HR Navigator обсъждаме: "Хибриден модел или дистанционна работа - кое ни прави щастливи?" и как да създадем здрава…
loading-gif