Изкуственият интелект, навлиза все по–дълбоко в нашето ежедневие и ако до съвсем скоро сме търсели и синтезирали информация от безброй различни източници, то сега тя е на един клик разстояние. Споделяли сме вече, че в тази иновативна технология екипът ни припозна възможност за оптимизиране на редица процеси и разтоварване от административни задачи, което да ни позволи да работим по-ефективно и да задълбочим фокуса си върху хората.
Затова и направихме смелата стъпка да стартираме партньорство с AI платформата Eilla. Така гордо можем да се наречем първата HR компания, която интегрира изкуствен интелект в ежедневните си дейности.
След първите пилотни месеци на партньорството ни, поканихме Никола Лазаров, CEO и Co- Founder на Eilla и Йоана Атанасова, консултант по подбор в направление „Търговия и маркетинг, финанси и администрация, фармация и здравеопазване“ от екипа ни да разкажат за пресечните точки между AI възможностите и HR нуждите.
Никола, каква е историята и мотивацията зад създаването на Eilla? Какви предизвикателства срещнахте по пътя?
Никола: Занимавам се с изкуствен интелект повече от 7 години. През 2020 г. започнах магистратура по Изкуствен Интелект в Университета в Кеймбридж, с фокус Large Language Models - LLMs (като GPT). Няколко години по-късно стартирах работа в лондонски хедж фонд - Marble Bar, където оптимизирах инвестиционни стратегии с помощта на изкуствен интелект. През годините наблюдавах колко бързо се развиват AI моделите, но постиженията направени в сферата през началото на 2022 година ме убедиха, че той е достигнал ниво, което може да промени изцяло всяка индустрия.
Тогава се свързах с Николай Бабулков, Co – Founder на Eilla, който също е експерт в сферата и с когото вече имахме подобна идея няколко години по-рано. Тогава моделите все още не бяха на достатъчно добро ниво. В последствие към екипа се присъедини и Петър Петров, третият съосновател на компанията, който веднага видя потенциала и се съгласи да води търговската страна на бизнеса.
Така общите ни усилия родиха Eilla, като платформа, предлагаща над 100 различни инструмента базирани на изкуствен интелект. Целта на проекта ни е да направи по-ефективно проучването, анализирането и създаването на документи. Казвайки това допълвам, че нашата специализация е финансовата индустрия, и бизнес консултирането, а партньорството ни с вас, от Manpower България, отвори вратите ни и към света на човешките ресурси.
Как виждате приложението на AI инструменти като Eilla да променят бизнес процесите?
Никола: Eilla е изключително силен инструмент, когато става въпрос за оптимизиране на бизнес процеси, които включват голямо количество от информация и данни. Нашата система намира най-релевантната информация, според задачата, която потребителят е задал от хиляди страници, вътрешни документи и уеб данни, анализира и разсъждава по нея и предоставя източниците, които са използвани. Може да предположите колко много време подобен инструмент може да спести на един бизнес.
Какви са впечатленията ви за потенциала на приложение на подобни инструменти в HR индустрията след пилотния ни общ проект?
Никола: Изключително трудно да си представям границите на приложението на AI инструмент като Eilla, поради непрекъснатото му развитие. Затова и хоризонта на потенциала изглежда безграничен.
HR индустрията за нас е ново поприще и сме в процес на генериране на нови идеи за развитие и използване на технологията почти всеки ден. Партньорството ни с Manpower България хвърля светлина върху най-полезните инструменти от арсенала ни и ни навежда на нови идеи за иновативни приложения, които ще автоматизират голяма част от повторяемите задачи и ще освободят време на HR консултантите да се фокусират върху хората, давайки им възможност за по-задълбочен анализ и по–кратко време за вземане на решения.
Йоана: От перспективата на HR консултант и ежедневен ползвател на Eilla мога да споделя, че платформата ми позволява да се съсредоточа върху това, което е в основата на човешките ресурси: изграждането на взаимоотношения с кандидатите и поддържане на положителна организационна култура. Чрез инструментите в платформата автоматизираме голяма част от административните и времеемки задачи, свързани с набирането на персонал и така Eilla освобождава капацитет HR екипите ни да се фокусират върху отделните кандидати.
Често експоненциалната дигитализация се разглежда като застрашаваща човека и потъпкваща човешкия фактор в работния свят. Областта на човешките ресурси и по-конкретно процесът по наемане е свързан с намирането на правилните хора, които да се присъединят към даден екип. Автоматизирайки част от процеса и административните му стъпки, Eilla ни позволява да се съсредоточим върху етапите, които изискват лично отношение, като изграждането на топла връзка с кандидатите и оценката на съответствието им с длъжностните характеристики и културата на компанията.
Как запазваме фокуса върху човека, ако разчитаме на безлични алгоритми и автоматизирани системи?
Йоана: Ще си позволя да дам конкретен пример - вместо да прекарваме часове в сглобяване на трудови характеристики, изготвяне на обяви и публикации за промотиране на актуални позиции, усъвършенстваните алгоритми на Eilla бързо създават нужния текст, написан по ангажиращ начин. Така вместо да започваме от празен лист, се фокусираме върху усъвършенстване и изпипване на детайлите.
Това е малка част от ползите на този инструмент. Ключовото е, че Eilla може да планира въпроси за интервюта, да пише имейли за проследяване на процеси и решаване на казуси.
На ден спестявам близо два часа, които в новото си ежедневие използваме за по-фокусирана работа върху комуникацията с потенциални кандидати. От моя опит до тук, изкуственият интелект не е проектиран да замени човека, в която и да е област, а именно да му помогне да е по-ефективен и така да освободи време и енергия в ежедневието си за усъвършенстване на личните си умения и компетентности.