Advices for candidates
Back

6 съвета за работа с хедхънтъри

Търсите нова работа и обмисляте да работите с рекрутър или хедхънтър? Потърсили са ви за нова позиция, независимо дали имате намерение да сменяте работата или не?

Работата с компании за привличане на персонал, както и с хедхънтъри се е превърнала в стандартен начин за намиране на нови възможности  по света, а в последните години  набира все по-голяма популярност и у нас заради множеството позитиви, които носи.

Що е то хедхънтър и как може да ви бъде полезен?

Хедхънтърите и специалистите за подбор на персонал отговарят за намирането на правилните кадри за специфична работна позиция. Те често са част от назначаващата компания или са наети от нея, за да водят цялостния процес по привличане. Независимо дали търсите работа активно или не, те могат да се свържат с вас с предложения за отворени работни позиции, които могат да ви помогнат да изградите кариерата си.

Съвместната работа с хедхънтъри и рекрутъри помага да откриете повече позиции, отколкото бихте открили сами, защото те имат достъп до непубликувани обяви и голяма мрежа от контакти, които могат да съдействат. Освен това, те могат да спомогнат с отсяването на посредствените работни позиции и откриването на желаната работа спрямо вашите квалификации и очаквания. От тях можете да очаквате честен диалог и обратна връзка, както и да съдействат с преговорите за заплащане.

В следващите редове споделяме полезни съвети за успешната съвместна работа с тези специалисти.

Бъдете лесно откриваеми и разпознаваеми

Развийте професионалното си онлайн присъствие. LinkedIn е чудесен начин да останете свързани с професионалната си мрежа и да презентирате уменията и опита си, независимо от това дали сте активни на пазара на труда и в коя индустрия. Уверете се, че сте актуализирали профила си, че сте оптимизирали списъка с уменията си и че сте инкорпорирали правилните и най-търсените ключови думи от набиращите персонал във вашата сфера. Според вашата сфера на развитие, помислете дали не трябва да поработите и върху профилите си в някои от другите социални мрежи, като Facebook, Twitter, Instagram, та дори TikTok и YouTube. Не забравяйте и да актуализирайте CV-то си, за да имате готовност да го изпратите, когато се налага.

Бъдете професионалисти

Не забравяйте, че специалистът по подбор е нает от компаниите клиенти, а не от вас. Всяка комуникация с него може да е част от процеса по подбор, затова запазете професионализма си постоянно и се отнасяйте с всяко телефонно обаждане, всеки мейл или лично съобщение в LinkedIn като с интервю или част от скрининг процеса.

Бъдете проактивни

Не е задължително да чакате хедхънтърите или рекрутърите да ви намерят и да се свържат с вас. Проучете сами популярните компании и хора, които специализират в привличане на персонал. Изберете с кого да се свържете спрямо вашия професионален опит, позицията и сферата, в която искате да се развивате.

Ако се чудите как и къде можете да се свържете с хедхънтъри, ето няколко предложения:

  • LinkedIn – Свържете се със специалиста директно чрез лично съобщение в Вижте дали имате общи контакти и дали някой от вашите познати може да ви съдейства, за да ви представи.
  • Сайта на компанията – Можете да откриете контактите на специалиста на сайта на HR компанията или да изпратите своята информация чрез стандартна форма в него.
  • Кариерни и бизнес събития – Изключително вероятно е да откриете рекрутъри и хедхънтъри на такъв тип събития. Те могат да подпомогнат и да създадете контакт с други професионалисти във вашата сфера.

Бъдете честни и директни

Независимо дали сте били открити от хедхънтър или вие сте започнали комуникацията, бъдете честни и директни относно вашите интереси, времето, с което разполагате, какво точно търсите, дали имате някакви притеснения или не, с какво бихте се примирили и с какво не, какво очаквате от процеса по подбор.

Не забравяйте и да задавате въпроси – коя компания представляват, какъв е техният индивидуален процес по подбор, какъв опит имат в индустрията, как са ви открили и тн.

Не се свързвайте директно с работодателя

След като сте в процес на работа с хедхънтър, нает от даден клиент, да се свържете директно с клиента би могло да бъде във ваш ущърб. Това би могло да се приеме като недоверие към специалиста и да повлияе на връзката ви с него, а също може да ви накара да изглеждате отчаяни в търсенето на работа за конкретната компания. Доверете се на специалиста, с когото работите, за да ви преведе през процеса от край до край.

Създайте връзка с тях

Специалистите по подбор могат да бъдат силни съюзници в напредъка на кариерата ви, както с намирането на позиции, така и с полезни съвети за интервюта, тенденциите в индустрията и информация за работодателите. Дори и в точния момент да няма свободна позиция за вас, това може да се промени  в бъдеще, затова запазете комуникация с хедхънтъра и направете връзката двустранна – помагайки си взаимно. Това означава, че вие можете да сте полезни като препоръчате ваш познат за някоя позиция, която не е подходяща за вас, а той да ви има предвид когато изскочи подходяща за вас роля.

Намирането на подходящия HR специалист, който да работи с вас може да изглежда сложно в началото, но когато откриете правилния човек, той не само ще помогне в  търсенето на работа, но може да се превърне в най-големия ви актив за успешно развитие в кариерата ви.

При допълнителни въпроси и нужда от консултация може да се свържете с нас на [email protected]

Друг блог

Попитахме експертите

Защо оnbording-ът е от ключово значение за успеха на бизнеса?

Този месец се потапяме в сърцевината на onboarding процесите, разкривайки тяхното фундаментално значение за стабилността и развитието на всяка…
In our focus

Лидерство в Индустрия 5.0: Как управляваме човешкия капитал в ерата на дигитализацията

В 33-ия епизод на HR Navigator разглеждаме как лидерите адаптират подходите си, за да управляват ефективно човешкия капитал в контекста на Индустрия…
In our focus

HR ролята в играта на „Не се сърди, човече“

HR специалистите балансират между удовлетворение и изисквания. Петя Павлова, People & Culture Partner, споделя как ефективното управление води до…
In our focus

Обратната връзка като инструмент за бизнес успех

През септември разгледахме още една важна тема във видеоподкаста ни HR Navigator: "Обратната връзка като инструмент за бизнес успех". В…
We asked the experts

Екипна динамика в дистанционния или хибриден работен модел - предизвикателства и решения

За предизвикателствата и добрите практики в различните модели на организация на работа поканихме за коментар Евелина Проданова, професионалист в…
Advices for candidates

Как да използваме даването и получаването на обратна връзка като инструмент за професионален успех

Даването и получаването на обратна връзка са ключови елементи за професионалното и личностното развитие в съвременната работна среда. Възприемането…
We asked the experts

Обратната връзка през погледа на един HR експерт

Обратната връзка подобрява мотивацията и ангажираността. Експертният коментар на Антония Щербанова, HR Expert, ще разкрие как да я използваме…
In our focus

Работа в България: Нов живот и нови възможности в София

В уютното фоайе на Hyatt Regency Sofia се срещнахме с Аля и Лия от Индонезия, дошли в България преди 6 месеца за нови възможности.
In our focus

Хибриден модел или работа от разстояние - кое ни прави щастливи?

В новия епизод на HR Navigator обсъждаме: "Хибриден модел или дистанционна работа - кое ни прави щастливи?" и как да създадем здрава…
loading-gif