Login

Share

Back to blog

Кариерните очаквания на младите таланти - резултати от проучването на Manpower България

Какво очакват студентите от бъдещите си работодатели, за да останат в страната? Дългосрочна заетост, възможности за кариерно развитие и мотивиращи лидери.

Според най-новото проучване на Manpower България „Кариерните очаквания на младите таланти” 44% от студентите не планират да търсят професионално развитие в чужбина, след като завършат своето висше образовние, а да се развиват в страната ни. 38% биха работили в друга държава, ако имат тази възможност, и само 9% планират да заминат в чужбина.


 


Проучването включва отговорите на 351 български студенти, които са учили или все още се обучават в страната и чужбина. То също показва, че по-голямата част от тях (42%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години още в началото на кариерния си път и едва 16% смятат, че е нормално да сменят работодателя си в рамките на три години.


 



Резултатите от проучването показват също, че отдавна отминаха времената, когато младите хора прескачаха от компания в компания в търсене на перфектния работодател. Днес те имат много повече информация за случващото се на пазара и в повечето случаи предварително начертават кариерното си развитие, като знаят как, къде и защо искат да се развиват. Това, разбира се, не измества нуждата от изчерпателно кариерно ориентиране още в училищния период, за да придобият по-голяма яснота за всички възможности за професионална реализация в секторите на настоящето и бъдещето.


 


Също така трите най-важни фактора за младите хора, които ги мотивират да изберат нов работодател, са възможностите за кариерно израстване (79%) и придобиване на нови знания (72%), както и добрите междуличностни отношения в екипа (63%). Сред най-маловажните фактори се нареждат допълнителните придобивки, продуктовото портфолио на компанията и възможностите за дистанционна работа и гъвкави работни часове.


 



В допълнение младите таланти очакват от бъдещите си лидери най-вече да умеят да дават конструктивна обратна връзка за резултата от работата им (81%), да организират ефективно всички работни дейности (75%) и да мотивират членовете на екипа (73%).


 


Една от най-горещите тенденции в управлението на човешкия капитал – геймификацията, също се очертава като важен елемент от работодателската марка – над половината от респондентите смятат, че геймифицираният процес на подбор и геймифицираните обучения са по-ефективни, по-интересни и по-ангажиращи в сравнение с традиционните методи.


 


Затова геймификацията на познати HR процеси, вече може да се разглежда като част от работодателския бранд на всяка организация, която иска да привлече млади таланти. Подобни методи на подбор и организиране на работни процеси биха помогнали на всяка компания да привлече и ангажира млади таланти в екипите си.


 

23.04.2024

Привличане на работници и специалисти от Индонезия: Кое, Как, Защо

Привличането на международни таланти се превръща във все по-необходима иновативна практика за справяне с недостига на работна сила в страната. Успехът на подобни инициативи силно зависи от наличието на надеждни партньорства за набиране на работници и професионалисти от различни точки на света.

23.04.2024

International Mobility and Recruitment from Indonesia: An Overview

The global business environment is continuously evolving, necessitating reliable partnerships for international mobility and recruitment. Indonesia, with its significant working-age population, has emerged as a key player in this field. This text offers an overview of the factors that contribute to Indonesia's prominence in international mobility, emphasizing factual information and the role of reliable local recruitment partners in this sector.

15.04.2024

HR Screening 2024 - Research on the challenges and responsibilities of the HR function

Now in its fourth year, the HR Screening survey, conducted by Manpower Bulgaria with the partnership of the Bulgarian Association for People Management and Assert International Bulgaria, helps to analyze and track trends in the human resources division.