Login

Share

Back to blog

Проучване на бизнес тенденциите в резултат на COVID-19 пандемията

Вече 11 месеца България се намира в необичайна ситуация, предизвикана от COVID-19 кризата. В това време бяха изложени различни тези и мнения за това как пандемията влияе на компаниите, какви са най-честите техни реакции и кои са актуалните тенденции на пазара на труда.

За да разберем ефектите и последиците, които произтичат от пандемичната обстановка, проведохме специализирано проучване сред 217 служители на различни йерархични нива в компании от всякакви индустрии, размери и региони на страната. Целта на анализа е да изведе препоръки за по-нататъшни действия на работодателите като отговори на три основни въпроса:



  • Намаляват ли се разходите за труд?

  • Съкращават ли се работни места или се отварят нови?

  • Колко ефективен е бизнесът в справянето с кризата?


Обратно на много широкоразпространени мнения, статистиката е далеч от негативна. Част от ключовите изводи сочат, че около две-трети от компаниите в страната не са намалили разходите си за човешки ресурси чрез понижение на възнаграждения, отмяна на допълнителни придобивки или неплатен отпуск на служителите си. Също така данните показват, че са повече компаниите, които имат нужда от наемане на допълнителна работна сила, отколкото тези, които са освободили свои работници или служители.


 


В заключение 66% от анкетираните биха препоръчали своя работодател като желана компания за работа, дори в ситуацията на криза.


Уви, за COVID-19 пандемията все още не можем да говорим в минало време. 2020 също така ни показа, че наложените промени не могат да бъдат разглеждани като краткосрочни и че компаниите следва да се адаптират към силно променящата се ситуация с високи нива на непредвидимост в дефинирането си на цялостни стратегии. Препоръките на Manpower България към работодателите в тази продължаваща извънредна обстановка включват:


 


- Активно използване на нетрадиционни решения за организация на ефективен работен процес, като даване на възможност за гъвкаво работно време и изнесено работно място; предоставяне на възможности за временна заетост; аутсорсинг на определени работни процеси към външни партньори и др.


 


- Насочване на усилия към запазване на работодателската марка и инвестиране на ресурси в ефективни програми за подкрепа, съобразени с нуждите на служителите.



Тези и други предложени мерки, обсъдени в цялостния доклад, целят да доведат до оптимизирани разходи, мотивирани и всеотдайни служители и конкурентна позиция на пазара.

Пълния анализ и насоки може да намерите тук. COVID-19-report-ManpowerGroup.pdf

23.04.2024

Привличане на работници и специалисти от Индонезия: Кое, Как, Защо

Привличането на международни таланти се превръща във все по-необходима иновативна практика за справяне с недостига на работна сила в страната. Успехът на подобни инициативи силно зависи от наличието на надеждни партньорства за набиране на работници и професионалисти от различни точки на света.

23.04.2024

International Mobility and Recruitment from Indonesia: An Overview

The global business environment is continuously evolving, necessitating reliable partnerships for international mobility and recruitment. Indonesia, with its significant working-age population, has emerged as a key player in this field. This text offers an overview of the factors that contribute to Indonesia's prominence in international mobility, emphasizing factual information and the role of reliable local recruitment partners in this sector.

15.04.2024

HR Screening 2024 - Research on the challenges and responsibilities of the HR function

Now in its fourth year, the HR Screening survey, conducted by Manpower Bulgaria with the partnership of the Bulgarian Association for People Management and Assert International Bulgaria, helps to analyze and track trends in the human resources division.