Особено при младите таланти, където 34% от експертите по подбор на персонал казват, че срещат най-големи затруднения, процесът по селекция трябва да интегрира дигиталните технологии, за да позволи на кандидатите да покажат своите умения в среда, в която се чувстват комфортно.
Какво представлява Digital Recruiting?
По дефиниция дигитален подбор представлява използването на технологични инструменти за привличане и назначаване на желаните кадри. Погрешно и остаряло е разбирането, че то се изчерпва с публикуването на обява за работа онлайн. Цялостната стратегия за дигитален подбор покрива всичко от планиране на необходимия човешки ресурс, използването на различни социални мрежи, онлайн PR, дигитален брандинг, автоматизирано тестване на умения до виртуални събития и дигитални портали за кандидатстване.
В допълнение, резултатите от глобално проучване на Deloitte, посветено на тенденциите в сферата на човешките ресурси, показва, че масово очакванията на експертите от бранша са ролята на технологиите в процесите по подбор, screening, кандидатстване и оценка главоломно да се увеличи до 2022г.
Източник: Deloitte Global Human Capital Trends survey, 2019
Така използването на данни и дигитални инструменти в процеса по намиране и привличане на кандидати се очертава като една от най-благоприятните и перспективни възможности за повишаване ефективността на набиране на персонал.
Добрата новина тук е, че подобни технологиите са налични и вече променят процеса по набиране на персонал. Преди десетилетие организациите инвестираха в системи за проследяване на кандидатури, които събират, съхраняват и позволяват управлението и проследяването на целия процес по селекция и назначаване.
Съвсем наскоро, експлозия от нови инструменти, много от тях базирани на изкуствен интелект, също навлязоха на пазара, правейки процеса още по-мащабируем, ефективен и бърз.
Ролята на рекрутъра в дигиталния HR свят
В тази силно дигитална среда експертите по подбор също следва да направят скок в бъдещето, за да може наличните инструменти да заработят ефективно. Ето няколко съвета към всички настоящи и бъдещи специалисти за това как да поддържат нивото на ефективността си високо:
Въоръжете се с работещи практики - Head hunting, Boolean search, лична база данни
Хедхънтингът винаги е бил актуален в HR средите, но спокойно можем да кажем, че в определени сектори с повишено търсене на таланти, като IT и Outsourcing, в момента той е в своя пик. Затова е ключово консултантите по подбор да овладеят дигиталните канали и ефективно да прилагат различните видове Boolean search в търсенето си на подходящи кандидати, които от своя страна неминуемо присъстват някъде в дигиталното пространство. И ако доскоро фокусът беше върху търсене в професионални мрежи като LinkedIn, то днес той често „излиза“ от там, за да се гарантира достигането до по-широк кръг от потенциални кандидати. Изграждането на лична база данни, мрежа и методология, която да спомогне отношенията между кандидата и ректуръра в дългосрочен план извън конкретното търсене спомага за успеха на всеки специалист и за надграждането на неговата мрежа от работещи контакти.
Бъдете адаптивни към новите технологии
В динамичната пазарна среда и продължаващата дигитализация на различни бизнес сектори, всеки експерт по подбор следва да бъде адаптивен към новите технологии и тенденции в брашна, в който специализира. Търсете проактивно информация, обсъждайте редовно новостите с колеги си и се стремете да бъдете добре информирани какво предстои на пазара. Това ще ви гарантира по-лесна комуникация с кандидатите и ще ви позиционира като истински професионалисти.
Грижете се за безупречно лично представяне
Личният ви профил е един от основните ви инструменти. Важно е представянето ви в различните мрежи да е консистентно и актуално и да демонстрира експертност. Още по-важно е тези първоначални впечатления, които кандидатът може да добие от профила ви, да се затвърдят в личната комуникация с вас.
Recruiting in the digital age – Manpower Академия
За всички желаещи да овладеят различните техники и методи на ефективния подбор в дигиталната ера, Manpower България организира специализирана едномесечна “Recruiting in the digital age” академия. Подходяща за стартиращи в HR сферата и за хора с опит, желаещи да разгърнат допълнително уменията си или да се преквалифицират в друга ниша на подбора, програмата включва теми като social media recruitment, sourcing, profiling, Boolean searches и много други. Интензивната програма на академията, срещата с тесни специалисти в съответното направление на подбор и работата по проекти за водещи в страната работодатели, дават възможност на преминалите през обучение да научат повече и да развият по-добре уменията си, в сравнение с всяко теоретично обучение в тази посока.
Учете се от лидерите на пазара и станете част от екипа ни след успешно завършване на академията. Кандидатствайте сега и си гарантирайте скок с уменията и опита с работа по разнообразни проекти на нашите клиенти.
За повече информация, може да се свържете с нас на [email protected]