Вход

Споделете

Обратно към блога

Ефекта на дигитализацията върху подбора на персонал – Digital Recruiting стратегии и ролята на рекрутъра в новата среда

Както всичко през 21-ви век, набирането на персонал става все по-дигитално. Работодателите, които искат да привлекат най-добрите таланти, се обръщат към стратегии за дигитален подбор, за да се откроят от тълпата, намерят подходящите кандидати за своя екип и да направят работата на своите HR екипи ефективна.

Особено при младите таланти, където 34% от експертите по подбор на персонал казват, че срещат най-големи затруднения, процесът по селекция трябва да интегрира дигиталните технологии, за да позволи на кандидатите да покажат своите умения в среда, в която се чувстват комфортно.


 


Какво представлява Digital Recruiting?


По дефиниция дигитален подбор представлява използването на технологични инструменти за привличане и назначаване на желаните кадри. Погрешно и остаряло е разбирането, че то се изчерпва с публикуването на обява за работа онлайн. Цялостната стратегия за дигитален подбор покрива всичко от планиране на необходимия човешки ресурс, използването на различни социални мрежи, онлайн PR, дигитален брандинг, автоматизирано тестване на умения до виртуални събития и дигитални портали за кандидатстване.


В допълнение, резултатите от глобално проучване на Deloitte, посветено на тенденциите в сферата на човешките ресурси, показва, че масово очакванията на експертите от бранша са ролята на технологиите в процесите по подбор, screening, кандидатстване и оценка главоломно да се увеличи до 2022г.


 



Източник: Deloitte Global Human Capital Trends survey, 2019


 


Така използването на данни и дигитални инструменти в процеса по намиране и привличане на кандидати се очертава като една от най-благоприятните и перспективни възможности за повишаване ефективността на набиране на персонал.


Добрата новина тук е, че подобни технологиите са налични и вече променят процеса по набиране на персонал. Преди десетилетие организациите инвестираха в системи за проследяване на кандидатури, които събират, съхраняват и позволяват управлението и проследяването на целия процес по селекция и назначаване.


Съвсем наскоро, експлозия от нови инструменти, много от тях базирани на изкуствен интелект, също навлязоха на пазара, правейки процеса още по-мащабируем, ефективен и бърз.


 


Ролята на рекрутъра в дигиталния HR свят


В тази силно дигитална среда експертите по подбор също следва да направят скок в бъдещето, за да може наличните инструменти да заработят ефективно. Ето няколко съвета към всички настоящи и бъдещи специалисти за това  как да поддържат нивото на ефективността си високо:


 


Въоръжете се с работещи практики - Head hunting, Boolean search, лична база данни


Хедхънтингът винаги е бил актуален в HR средите, но спокойно можем да кажем, че в определени сектори с повишено търсене на таланти, като IT и Outsourcing, в момента той е в своя пик. Затова е ключово консултантите по подбор да овладеят дигиталните канали и ефективно да прилагат различните видове Boolean search в търсенето си на подходящи кандидати, които от своя страна неминуемо присъстват някъде в дигиталното пространство. И ако доскоро фокусът беше върху търсене в професионални мрежи като LinkedIn, то днес той често „излиза“ от там, за да се гарантира достигането до по-широк кръг от потенциални кандидати. Изграждането на лична база данни, мрежа и  методология, която да спомогне отношенията между кандидата и ректуръра в дългосрочен план извън конкретното търсене спомага за успеха на всеки специалист и за надграждането на неговата мрежа от работещи контакти.


 


Бъдете адаптивни към новите технологии


В динамичната пазарна среда и продължаващата дигитализация на различни бизнес сектори, всеки експерт по подбор следва да бъде адаптивен към новите технологии и тенденции в брашна, в който специализира. Търсете проактивно информация, обсъждайте редовно новостите с колеги си и се стремете да бъдете добре информирани какво предстои на пазара. Това ще ви гарантира по-лесна комуникация с кандидатите и ще ви позиционира като истински професионалисти.


 


Грижете се за безупречно лично представяне


Личният ви профил е един от основните ви инструменти. Важно е представянето ви в различните мрежи да е консистентно и актуално и да демонстрира експертност. Още по-важно е тези първоначални впечатления, които кандидатът може да добие от профила ви, да се затвърдят в личната комуникация с вас.  


 


Recruiting in the digital age – ManpowerGroup Академия


За всички желаещи да овладеят различните техники и методи на ефективния подбор в дигиталната ера, ManpowerGroup България организира специализирана едномесечна “Recruiting in the digital age” академия. Подходяща за стартиращи в HR сферата и за хора с опит, желаещи да разгърнат допълнително уменията си или да се преквалифицират в друга ниша на подбора, програмата включва теми като social media recruitment, sourcing, profiling, Boolean searches и много други. Интензивната програма на академията, срещата с тесни специалисти в съответното направление на подбор и работата по проекти за водещи в страната работодатели, дават възможност на преминалите през обучение да научат повече и да развият по-добре уменията си, в сравнение с всяко теоретично обучение в тази посока.


 


Учете се от лидерите на пазара и станете част от екипа ни след успешно завършване на академията. Кандидатствайте сега и си гарантирайте скок с уменията и опита с работа по разнообразни проекти на нашите клиенти.


 


За повече информация, може да се свържете с нас на [email protected]

12.05.2022

MANPOWERGROUP SOFIA WITH A NEW BOUTIQUE OFFICE IN GORA BUSINESS CENTER

The last working day of the week for the team of ManpowerGroup Bulgaria is also the first one in the brand new in the center of Sofia. GORA Business Center is now the new home of the company, offering a convenient location in close proximity to Paradise Center and is fully compliant with the views and credo of Manpower SEE.

12.05.2022

ManpowerGroup София с нов бутиков офис в GORA-та

Последният работен ден от седмицата за екипа на ManpowerGroup България е и първият работен ден в новия централен офис на организацията в София. Бизнес център GORA се превръща в дома на нашата компания, предлагащ удобна и комуникативна локация в непосредствена близост до Paradise Center и изцяло отговарящ на вижданията и кредото на ManpowerGroup SEE.

01.04.2022

The first regional survey “Salaries and additional benefits – trend research” (SATR 2022) by ManpowerGroup SEE

Now that the SATR survey has become regular in Bulgaria, the first regional "Salaries and additional benefits – trend research" (SATR H1/2022) is already a fact. It was prepared by all the countries in ManpowerGroup SEE – Bulgaria, Serbia, Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina. The study aims to compare the five countries in the cluster and the different business sectors.