Вход

Споделете

Обратно към блога

Кариерните очаквания на младите таланти - резултати от проучването на ManpowerGroup България

Какво очакват студентите от бъдещите си работодатели, за да останат в страната? Дългосрочна заетост, възможности за кариерно развитие и мотивиращи лидери.

Според най-новото проучване на ManpowerGroup България „Кариерните очаквания на младите таланти” 44% от студентите не планират да търсят професионално развитие в чужбина, след като завършат своето висше образовние, а да се развиват в страната ни. 38% биха работили в друга държава, ако имат тази възможност, и само 9% планират да заминат в чужбина.


 


Проучването включва отговорите на 351 български студенти, които са учили или все още се обучават в страната и чужбина. То също показва, че по-голямата част от тях (42%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години още в началото на кариерния си път и едва 16% смятат, че е нормално да сменят работодателя си в рамките на три години.


 



Резултатите от проучването показват също, че отдавна отминаха времената, когато младите хора прескачаха от компания в компания в търсене на перфектния работодател. Днес те имат много повече информация за случващото се на пазара и в повечето случаи предварително начертават кариерното си развитие, като знаят как, къде и защо искат да се развиват. Това, разбира се, не измества нуждата от изчерпателно кариерно ориентиране още в училищния период, за да придобият по-голяма яснота за всички възможности за професионална реализация в секторите на настоящето и бъдещето.


 


Също така трите най-важни фактора за младите хора, които ги мотивират да изберат нов работодател, са възможностите за кариерно израстване (79%) и придобиване на нови знания (72%), както и добрите междуличностни отношения в екипа (63%). Сред най-маловажните фактори се нареждат допълнителните придобивки, продуктовото портфолио на компанията и възможностите за дистанционна работа и гъвкави работни часове.


 



В допълнение младите таланти очакват от бъдещите си лидери най-вече да умеят да дават конструктивна обратна връзка за резултата от работата им (81%), да организират ефективно всички работни дейности (75%) и да мотивират членовете на екипа (73%).


 


Една от най-горещите тенденции в управлението на човешкия капитал – геймификацията, също се очертава като важен елемент от работодателската марка – над половината от респондентите смятат, че геймифицираният процес на подбор и геймифицираните обучения са по-ефективни, по-интересни и по-ангажиращи в сравнение с традиционните методи.


 


Затова геймификацията на познати HR процеси, вече може да се разглежда като част от работодателския бранд на всяка организация, която иска да привлече млади таланти. Подобни методи на подбор и организиране на работни процеси биха помогнали на всяка компания да привлече и ангажира млади таланти в екипите си.


 

12.05.2022

MANPOWERGROUP SOFIA WITH A NEW BOUTIQUE OFFICE IN GORA BUSINESS CENTER

The last working day of the week for the team of ManpowerGroup Bulgaria is also the first one in the brand new in the center of Sofia. GORA Business Center is now the new home of the company, offering a convenient location in close proximity to Paradise Center and is fully compliant with the views and credo of Manpower SEE.

12.05.2022

ManpowerGroup София с нов бутиков офис в GORA-та

Последният работен ден от седмицата за екипа на ManpowerGroup България е и първият работен ден в новия централен офис на организацията в София. Бизнес център GORA се превръща в дома на нашата компания, предлагащ удобна и комуникативна локация в непосредствена близост до Paradise Center и изцяло отговарящ на вижданията и кредото на ManpowerGroup SEE.

01.04.2022

The first regional survey “Salaries and additional benefits – trend research” (SATR 2022) by ManpowerGroup SEE

Now that the SATR survey has become regular in Bulgaria, the first regional "Salaries and additional benefits – trend research" (SATR H1/2022) is already a fact. It was prepared by all the countries in ManpowerGroup SEE – Bulgaria, Serbia, Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina. The study aims to compare the five countries in the cluster and the different business sectors.