Вход

Споделете

Обратно към блога

Кариерните очаквания на младите таланти 2022 - Резултати от проучването на Manpower България

Възможности за кариерно развитие, получаване на нови знания и добри междуличностни отношения на работното място са сред основните желания и очаквания от студентите и представителите на генерация Z.

Проучването на Manpower България „Кариерните очаквания на младите таланти” се провежда за втора поредна година. Тази година в него се включиха над 250 български студенти и млади специалисти. Мнозинството от респондентите са учили или учат в България (73%), а 27% се изучават или са завършили образованието си в чужбина.


 


На въпроса “Планирате ли да работите в чужбина през следващите 5 години?” наблюдаваме сравнително равенство между отговорилите, че нямат такива намерения (50%) и тези, които ще го направят, ако получат такава възможност (41%) или веднага след като завършат (9%).


 


85% от респондентите споделят, че в момента са назначени на работа. По-голямата част от младите таланти (43%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години, а 23% биха се задържали от 5 до 10 години в една компания. 18% са посочили като отговор 1-3 години, следвани от едва 7%, които биха останали в една компания повече от 10 години.


 


За да са удовлетворени обаче от работното си място, младите хора имат разнообразни очаквания от работодателите си - на първо място те поставят възможността за кариерно развитие (77%), следвано от възможността за получаване на нови знания (70%) и на трето място добрите междуличностни отношения (61%). Факторите, които имат най-малко значение при избора на работодател са иновациите и технологиите, които се имплементират в работата, портфолиото ка компанията и предлаганите допълнителни придобивки.


 


От своите лидери младите таланти очакват те да умеят да организират ефективно работните процеси (85%), да им предоставят качествена и конструктивна обратна връзка (81%), както и да играят ролята на мотиватор на екипите си (73%).


 


Използването на технологиите в работните процеси и геймификацията като способ за управлението на човешките ресурси са едни от актуалните тенденции на пазара на труда. Близо 85% от младото поколение смята, че обученията чрез геймификация са по-ангажиращи и ползотворни в сравнение със 70% от миналата година. 73% посочват, че гледат на работодателите, които внедряват такъв тип технологии, с по-голям интерес.


 


Резултатите от проучването бяха и тема на дискусия на тазмесечния епизод на Клуб HR Navigator. В студиото на Clubhouse нашите гости Милена Стойчева от JA Bulgaria, Петър Джугански от OpenTag и Мария Динева от Manpower България споделиха своите мнения и впечатления свързани с пазара на труда и ролята на новото поколение в него.


 


Подробен анализ на проучването, както и кои са най-предпочитаните работодатели от младите таланти, може да откриете тук:

05.07.2022

Manpower България официално откри новия си централен офис в София в компанията на партньори и приятели

В последната вечер на месец юни, екипът на Manpower България посрещна своите колеги и партньори на празничен коктейл по случай откриването на новия офис на компанията в София.

21.06.2022

Results of the Manpower Bulgaria survey "Salaries and additional benefits – trend research" (SATR H2/2022)

Most business sectors are planning wage increases of between 6 and 10%. 62% of employers are also planning changes in additional benefits for their employees.

21.06.2022

Резултати от проучването на Manpower България "Заплати и допълнителни придобивки - тенденции" (SATR H2/2022)

Повечето бизнес сектори планират повишения на работните заплати между 6 и 10%. 62% от работодателите планират промени и в допълнителните придобивки за техните служители.