Вход

Споделете

Обратно към блога

Кариерните очаквания на младите таланти 2022 - Резултати от проучването на Manpower България

Възможности за кариерно развитие, получаване на нови знания и добри междуличностни отношения на работното място са сред основните желания и очаквания от студентите и представителите на генерация Z.

Проучването на Manpower България „Кариерните очаквания на младите таланти” се провежда за втора поредна година. Тази година в него се включиха над 250 български студенти и млади специалисти. Мнозинството от респондентите са учили или учат в България (73%), а 27% се изучават или са завършили образованието си в чужбина.


 


На въпроса “Планирате ли да работите в чужбина през следващите 5 години?” наблюдаваме сравнително равенство между отговорилите, че нямат такива намерения (50%) и тези, които ще го направят, ако получат такава възможност (41%) или веднага след като завършат (9%).


 


85% от респондентите споделят, че в момента са назначени на работа. По-голямата част от младите таланти (43%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години, а 23% биха се задържали от 5 до 10 години в една компания. 18% са посочили като отговор 1-3 години, следвани от едва 7%, които биха останали в една компания повече от 10 години.


 


За да са удовлетворени обаче от работното си място, младите хора имат разнообразни очаквания от работодателите си - на първо място те поставят възможността за кариерно развитие (77%), следвано от възможността за получаване на нови знания (70%) и на трето място добрите междуличностни отношения (61%). Факторите, които имат най-малко значение при избора на работодател са иновациите и технологиите, които се имплементират в работата, портфолиото ка компанията и предлаганите допълнителни придобивки.


 


От своите лидери младите таланти очакват те да умеят да организират ефективно работните процеси (85%), да им предоставят качествена и конструктивна обратна връзка (81%), както и да играят ролята на мотиватор на екипите си (73%).


 


Използването на технологиите в работните процеси и геймификацията като способ за управлението на човешките ресурси са едни от актуалните тенденции на пазара на труда. Близо 85% от младото поколение смята, че обученията чрез геймификация са по-ангажиращи и ползотворни в сравнение със 70% от миналата година. 73% посочват, че гледат на работодателите, които внедряват такъв тип технологии, с по-голям интерес.


 


Резултатите от проучването бяха и тема на дискусия на тазмесечния епизод на Клуб HR Navigator. В студиото на Clubhouse нашите гости Милена Стойчева от JA Bulgaria, Петър Джугански от OpenTag и Мария Динева от Manpower България споделиха своите мнения и впечатления свързани с пазара на труда и ролята на новото поколение в него.


 


Подробен анализ на проучването, както и кои са най-предпочитаните работодатели от младите таланти, може да откриете тук:

27.03.2024

LeaderSHIFT through MINDfulness - With passion and delight for mindful leadership

The new business realities demand a new kind of leader - aware, grounded, and in sync with themselves and the world. With such a foundation, the dynamics of markets, technological change, and other turbulence we witness daily are easily reframed from obstacles into opportunities and gifts of our current situation.

27.03.2024

LeaderSHIFT through MINDfulness - С мерак и наслада към осъзнатото лидерство

Новите бизнес реалности изискват лидери от нов вид - осъзнати, заземени, в синхрон със себе си и света. С подобна основа динамиката на пазарите, технологичните промени и други турболентности, на които ставаме свидетели ежедневно, лесно биват преформатирани от препятствия във възможности и подаръци на актуалната ни ситуация.

15.03.2024

HR Screening 2024

For the fourth consecutive year, we are proud to announce the launch of our annual survey on the HR environment in Bulgaria, developed in close collaboration with our long-standing partners from Assert International Bulgaria, together in partnership with the Bulgarian Association for People Management (BAPM).