Вход

Споделете

Обратно към блога

Кариерните очаквания на младите таланти 2022 - Резултати от проучването на Manpower България

Възможности за кариерно развитие, получаване на нови знания и добри междуличностни отношения на работното място са сред основните желания и очаквания от студентите и представителите на генерация Z.

Проучването на Manpower България „Кариерните очаквания на младите таланти” се провежда за втора поредна година. Тази година в него се включиха над 250 български студенти и млади специалисти. Мнозинството от респондентите са учили или учат в България (73%), а 27% се изучават или са завършили образованието си в чужбина.


 


На въпроса “Планирате ли да работите в чужбина през следващите 5 години?” наблюдаваме сравнително равенство между отговорилите, че нямат такива намерения (50%) и тези, които ще го направят, ако получат такава възможност (41%) или веднага след като завършат (9%).


 


85% от респондентите споделят, че в момента са назначени на работа. По-голямата част от младите таланти (43%) търсят дългосрочна заетост между 3 и 5 години, а 23% биха се задържали от 5 до 10 години в една компания. 18% са посочили като отговор 1-3 години, следвани от едва 7%, които биха останали в една компания повече от 10 години.


 


За да са удовлетворени обаче от работното си място, младите хора имат разнообразни очаквания от работодателите си - на първо място те поставят възможността за кариерно развитие (77%), следвано от възможността за получаване на нови знания (70%) и на трето място добрите междуличностни отношения (61%). Факторите, които имат най-малко значение при избора на работодател са иновациите и технологиите, които се имплементират в работата, портфолиото ка компанията и предлаганите допълнителни придобивки.


 


От своите лидери младите таланти очакват те да умеят да организират ефективно работните процеси (85%), да им предоставят качествена и конструктивна обратна връзка (81%), както и да играят ролята на мотиватор на екипите си (73%).


 


Използването на технологиите в работните процеси и геймификацията като способ за управлението на човешките ресурси са едни от актуалните тенденции на пазара на труда. Близо 85% от младото поколение смята, че обученията чрез геймификация са по-ангажиращи и ползотворни в сравнение със 70% от миналата година. 73% посочват, че гледат на работодателите, които внедряват такъв тип технологии, с по-голям интерес.


 


Резултатите от проучването бяха и тема на дискусия на тазмесечния епизод на Клуб HR Navigator. В студиото на Clubhouse нашите гости Милена Стойчева от JA Bulgaria, Петър Джугански от OpenTag и Мария Динева от Manpower България споделиха своите мнения и впечатления свързани с пазара на труда и ролята на новото поколение в него.


 


Подробен анализ на проучването, както и кои са най-предпочитаните работодатели от младите таланти, може да откриете тук:

19.09.2023

Workshop "Retaining, engaging and developing teams: legal options, innovative practices and workable solutions" in Varna and Plovdiv

After the unquestionable success of the workshop, which we organized jointly with Komarevski, Dimitrov & Partners Law Firm in the beginning of this summer, two more extended editions will follow - this time in the city of Sofia. In the summer of 2011, we will present two new editions of the book, one in Varna and the other in Sofia. We will be holding two more events in Varna and Plovdiv.

19.09.2023

Workshop "Задържане, ангажиране и развитие на екипи: правни възможности, иновативни практики и работещи решения“ във Варна и Пловдив

След безспорния успех на уъркшопа, който организирахме съвместно с Адвокатско дружество „Комаревски, Димитров и партньори“ в началото на лятото тази година, следват още две разширени негови издания – този път във гр. Варна и гр. Пловдив.

30.08.2023

Manpower Bulgaria, Sotheby's International Realty Bulgaria and Sofia Invest Agency join forces in exploring the business climate for investment in the country

The main line of work of Manpower Bulgaria is the attraction and support of new and existing investors in order to positively develop the business environment in the country.