Вход

Споделете

Обратно към блога

Проучване на бизнес тенденциите в резултат на COVID-19 пандемията

Вече 11 месеца България се намира в необичайна ситуация, предизвикана от COVID-19 кризата. В това време бяха изложени различни тези и мнения за това как пандемията влияе на компаниите, какви са най-честите техни реакции и кои са актуалните тенденции на пазара на труда.

За да разберем ефектите и последиците, които произтичат от пандемичната обстановка, проведохме специализирано проучване сред 217 служители на различни йерархични нива в компании от всякакви индустрии, размери и региони на страната. Целта на анализа е да изведе препоръки за по-нататъшни действия на работодателите като отговори на три основни въпроса:



  • Намаляват ли се разходите за труд?

  • Съкращават ли се работни места или се отварят нови?

  • Колко ефективен е бизнесът в справянето с кризата?


Обратно на много широкоразпространени мнения, статистиката е далеч от негативна. Част от ключовите изводи сочат, че около две-трети от компаниите в страната не са намалили разходите си за човешки ресурси чрез понижение на възнаграждения, отмяна на допълнителни придобивки или неплатен отпуск на служителите си. Също така данните показват, че са повече компаниите, които имат нужда от наемане на допълнителна работна сила, отколкото тези, които са освободили свои работници или служители.



В заключение 66% от анкетираните биха препоръчали своя работодател като желана компания за работа, дори в ситуацията на криза.


Уви, за COVID-19 пандемията все още не можем да говорим в минало време. 2020 също така ни показа, че наложените промени не могат да бъдат разглеждани като краткосрочни и че компаниите следва да се адаптират към силно променящата се ситуация с високи нива на непредвидимост в дефинирането си на цялостни стратегии. Препоръките на ManpowerGroup България към работодателите в тази продължаваща извънредна обстановка включват:


 


- Активно използване на нетрадиционни решения за организация на ефективен работен процес, като даване на възможност за гъвкаво работно време и изнесено работно място; предоставяне на възможности за временна заетост; аутсорсинг на определени работни процеси към външни партньори и др.


 


- Насочване на усилия към запазване на работодателската марка и инвестиране на ресурси в ефективни програми за подкрепа, съобразени с нуждите на служителите.



Тези и други предложени мерки, обсъдени в цялостния доклад, целят да доведат до оптимизирани разходи, мотивирани и всеотдайни служители и конкурентна позиция на пазара.

Пълния анализ и насоки може да намерите тук. COVID-19-report-ManpowerGroup.pdf

05.05.2021

Career expectations of young talents - results and perspectives

On 19.05, as part of an online discussion, we will present and comment with the HR leaders of Telus International Eupore, Coca Cola HBC, Lidl Bulgaria, Nova Broadcasting Group, Tuk-Tam, Unicredit Bulbank and Nestle on the results of our latest survey, dedicated to the career expectations of Bulgarian students.

29.04.2021

Кариерните очаквания на младите таланти - резултати и перспективи

На 19.05 в рамките на онлайн дискусия ще представим и коментираме с HR лидерите на Telus International Europe, Coca Cola HBC, Lidl България, Nova Broadcasting Group,Тук-Там, Unicredit Bulbank и Nestle резултатите от последното ни проучване, посветено на нагласите на българските студенти.

26.04.2021

Ironbridge Associates and ManpowerGroup Bulgaria are building a Shared Service Centre of Excellence

As a next step in their partnership, Ironbridge Associates Limited and ManpowerGroup Bulgaria are announcing the launch of a Shared Service Centre of Excellence.