Вход

Споделете

Обратно към блога

Проучване на бизнес тенденциите в резултат на COVID-19 пандемията

Вече 11 месеца България се намира в необичайна ситуация, предизвикана от COVID-19 кризата. В това време бяха изложени различни тези и мнения за това как пандемията влияе на компаниите, какви са най-честите техни реакции и кои са актуалните тенденции на пазара на труда.

За да разберем ефектите и последиците, които произтичат от пандемичната обстановка, проведохме специализирано проучване сред 217 служители на различни йерархични нива в компании от всякакви индустрии, размери и региони на страната. Целта на анализа е да изведе препоръки за по-нататъшни действия на работодателите като отговори на три основни въпроса:



  • Намаляват ли се разходите за труд?

  • Съкращават ли се работни места или се отварят нови?

  • Колко ефективен е бизнесът в справянето с кризата?


Обратно на много широкоразпространени мнения, статистиката е далеч от негативна. Част от ключовите изводи сочат, че около две-трети от компаниите в страната не са намалили разходите си за човешки ресурси чрез понижение на възнаграждения, отмяна на допълнителни придобивки или неплатен отпуск на служителите си. Също така данните показват, че са повече компаниите, които имат нужда от наемане на допълнителна работна сила, отколкото тези, които са освободили свои работници или служители.


 


В заключение 66% от анкетираните биха препоръчали своя работодател като желана компания за работа, дори в ситуацията на криза.


Уви, за COVID-19 пандемията все още не можем да говорим в минало време. 2020 също така ни показа, че наложените промени не могат да бъдат разглеждани като краткосрочни и че компаниите следва да се адаптират към силно променящата се ситуация с високи нива на непредвидимост в дефинирането си на цялостни стратегии. Препоръките на ManpowerGroup България към работодателите в тази продължаваща извънредна обстановка включват:


 


- Активно използване на нетрадиционни решения за организация на ефективен работен процес, като даване на възможност за гъвкаво работно време и изнесено работно място; предоставяне на възможности за временна заетост; аутсорсинг на определени работни процеси към външни партньори и др.


 


- Насочване на усилия към запазване на работодателската марка и инвестиране на ресурси в ефективни програми за подкрепа, съобразени с нуждите на служителите.



Тези и други предложени мерки, обсъдени в цялостния доклад, целят да доведат до оптимизирани разходи, мотивирани и всеотдайни служители и конкурентна позиция на пазара.

Пълния анализ и насоки може да намерите тук. COVID-19-report-ManpowerGroup.pdf

16.11.2021

A survey on the identification of levels and factors for staff turnover in the different business sectors throughout the country in 2021

Good information is a key factor for strategic planning and good market positioning for all companies operating in the country. By conducting the current survey ManpowerGroup Bulgaria aims to identify the levels of staff turnover in the country as well as the main factors for turnover in 2021.

16.11.2021

Проучване за идентифициране на нивата и факторите за текучество на персонал в различните бизнес сектори в страната през 2021 г.

Добрата информираност на компаниите е ключова за тяхното стратегическо планиране и добро пазарно позициониране. С настоящето проучване, екипът на ManpowerGroup България цели да идентифицира нивата на текучество на персонал в страната, както и основните фактори за текучество на хора през 2021 година.

06.09.2021

“Fourth COVID-19 wave” – a ManpowerGroup Bulgaria survey

Companies and employees in the country expect a new business freeze by the end of the year; employers are considering measures to retain their employees.