Вход

Споделете

Обратно към блога

Проучване на бизнес тенденциите в резултат на COVID-19 пандемията

Вече 11 месеца България се намира в необичайна ситуация, предизвикана от COVID-19 кризата. В това време бяха изложени различни тези и мнения за това как пандемията влияе на компаниите, какви са най-честите техни реакции и кои са актуалните тенденции на пазара на труда.

За да разберем ефектите и последиците, които произтичат от пандемичната обстановка, проведохме специализирано проучване сред 217 служители на различни йерархични нива в компании от всякакви индустрии, размери и региони на страната. Целта на анализа е да изведе препоръки за по-нататъшни действия на работодателите като отговори на три основни въпроса:



  • Намаляват ли се разходите за труд?

  • Съкращават ли се работни места или се отварят нови?

  • Колко ефективен е бизнесът в справянето с кризата?


Обратно на много широкоразпространени мнения, статистиката е далеч от негативна. Част от ключовите изводи сочат, че около две-трети от компаниите в страната не са намалили разходите си за човешки ресурси чрез понижение на възнаграждения, отмяна на допълнителни придобивки или неплатен отпуск на служителите си. Също така данните показват, че са повече компаниите, които имат нужда от наемане на допълнителна работна сила, отколкото тези, които са освободили свои работници или служители.



В заключение 66% от анкетираните биха препоръчали своя работодател като желана компания за работа, дори в ситуацията на криза.


Уви, за COVID-19 пандемията все още не можем да говорим в минало време. 2020 също така ни показа, че наложените промени не могат да бъдат разглеждани като краткосрочни и че компаниите следва да се адаптират към силно променящата се ситуация с високи нива на непредвидимост в дефинирането си на цялостни стратегии. Препоръките на ManpowerGroup България към работодателите в тази продължаваща извънредна обстановка включват:


 


- Активно използване на нетрадиционни решения за организация на ефективен работен процес, като даване на възможност за гъвкаво работно време и изнесено работно място; предоставяне на възможности за временна заетост; аутсорсинг на определени работни процеси към външни партньори и др.


 


- Насочване на усилия към запазване на работодателската марка и инвестиране на ресурси в ефективни програми за подкрепа, съобразени с нуждите на служителите.



Тези и други предложени мерки, обсъдени в цялостния доклад, целят да доведат до оптимизирани разходи, мотивирани и всеотдайни служители и конкурентна позиция на пазара.

Пълния анализ и насоки може да намерите тук. COVID-19-report-ManpowerGroup.pdf

14.07.2021

Results of the ManpowerGroup Bulgaria survey "Salaries and additional benefits - trends" (SATR H2/2021)

Talent shortages will lead to massive increases in salary levels in the second half of 2021.

05.07.2021

Резултати от проучването на ManpowerGroup България „Заплати и допълнителни придобивки – тенденции” (SATR H2/2021)

Дефицитът на кадри ще доведе до масово увеличение на заплатите през втората половина на годината.

05.07.2021

ManpowerGroup Bulgaria winner in the category "HR Services" at the Employer of Choice Awards 2021

On June 30, 2021, for the second year in a row, the Employer Of Choice Awards ceremony was held. The ceremony was attended by over 70 specialists who are engaged in building and maintaining the employer brand of some of the top companies in Bulgaria. Over 50 reputable organizations were nominated and participated with over 100 projects in 14 categories.