Вход

Съвети за Кандидати

31.03.2022

ManpowerGroup Bulgaria

LinkedIn профил за успешно кариерно развитие

За никой няма да е изненада да разбере, че в днешния свят, в който денят ни преминава основно пред екрани с различни размери, присъствието в дигиталното пространство е повече от необходимост. Както за споделяне на новини и детайли от личния живот хората ползват Instagram и Facebook, така за всички професионални постижения се използва LinkedIn. LinkedIn отдавна е взел приза за най-популярна професионална социална мрежа, но въпреки това все още има много хора, които не я използват тази възможност пълния ѝ потенциал или дори въобще нямат присъствие в нея.

LinkedIn предлага множество позитиви за хората, които са в процес на търсене на работа или искат да поемат по нов кариерен път. Платформата помага на хората да създават взаимоотношения с професионалисти със сходен опит и интереси, с бивши и настоящи колеги, с хора от компании, които представляват интерес и много други; удобна е за следенето на различни професионални събития, бизнес тенденции и новини от пазара; дава възможност за развиване и усъвършенстване на знания и умения.

В тази статия ще разгледаме какви са ползите от използването на LinkedIn и защо всеки, който търси работа, си прави голяма услуга, развивайки профила си там.

 

Рекрутърите и мениджърите са там

Когато имате профил в LinkedIn вие ставате видими за специалисти по привличане на хора от множество компании, които търсят правилните професионалисти за различни отворени роли ежедневно.

Точно поради тази причина развиването на вашия LinkedIn профил и регулярното му актуализиране би могло да увеличи шансовете ви за намиране на работа неколкократно, тъй като потенциални работодатели биха се свързали с вас, защото отговаряте на техните критерии, дори и вие самите да не знаете, че има свободна позиция в компанията и без да има нуждата вие да сте човекът, който търси активен контакт с всяка една компания.

 

Профилът в LinkedIn изгражда достоверност и доверие

Когато вие се грижите за начина, по който изглежда вашия профил в LinkedIn, това не остава незабелязано от работодателите и ви позиционира като надежден потенциален служител. Всеки път, когато кандидатствате за работа, трябва да имате предвид, че рекрутърите често проверяват дали имате профил в LinkedIn и го използват да валидират, че опитът в CV-то ви е реален и достоверен, да проверят препоръки за вас.

 

Предлага възможности за завързване на връзки

Независимо от това къде работите и на какво ниво в йерархията сте, LinkedIn дава възможност за завързване на връзки с професионалисти, които биха ви били от помощ в напредъка в кариерата. Добавете в контактите си бивши съученици и състуденти, настоящи и бивши колеги. Така ще видите кой в каква среда се развива и дали не би могъл да ви помогне с препоръка за мечтаната позиция или компания.

 

Държи ви в крак с актуалните свободни позиции на пазара

Чрез профила си в LinkedIn вие ще можете постоянно да следите отворените позиции в компаниите и секторите, които ви интересуват. В днешно време болшинството от работодателите публикуват своите обяви за свободни места точно там, особено за експертни и мениджърски позиции.

 

След като разбрахте основните причини, поради които присъствието в LinkedIn е огромен плюс, е време да споделим и няколко полезни съвета как да изградите атрактивен и запомнящ се профил и да използвате по най-добрия начин платформата.

 

  • Използвайте професионална снимка

Вашата снимка ще е първото нещо, което следващият ви потенциален работодател ще види. Затова тя следва да бъде професионална. Това не означава, че трябва да инвестирате в професионален фотограф, а по-скоро да избягвате качването на селфита или изрязани групови снимки. Снимка на неутрален фон би свършила чудесна работа. Хубаво е също така снимката да е сравнително актуална.

 

  • Не забравяйте да добавите заглавие и кратко описание

Заглавието се намира точно под името ви в профила. Това е официалното представяне, което хората ще забележат първо, когато попаднат на него. Заглавието трябва да бъде кратко и ясно – може да бъде текущата позиция, на която сте, вашата основна експертиза, най-големият ви професионален интерес, индустрията, в която искате да се развивате. Когато избирате какво да напишете в заглавието, най-добре е да се замислите кого искате да привлечете с него.

Описанието е друга съществена част от профила ви. То се намира преди списъка с вашия опит. Целта на описанието е в няколко изречения да представите себе си в по-голям детайл. Тук е моментът да споменете в коя сфера се развивате или в коя искате да се преквалифицирате, какви са вашите умения и интереси. По възможност използвайте цифри и данни – обичайно те изграждат доверие към изложената информация.

 

  • Актуализирайте редовно полето с професионалния опит

Това, разбира се, важи и за останалите части на профила, но е особено важно тук. Профилът ви трябва да показва къде се намирате в момента (професионално) и накъде отивате.

Опишете опита, който сте придобили досега, не се ограничавайте само до актуалната ви позиция, а споменете всичко, с което сте се занимавали професионално в живота си – някои от уменията, които сте придобили могат да имат голям ефект върху потенциалния ви работодател. Препоръчително е освен изреждането на всички позиции, на които сте били, да опишете и в какво са се състояли вашите задължения на работното място. Когато започнете нова работа, не забравяйте да го отразите в профила си. Ако сте придобили нови умения, сертификати и отличия също ги споделете с професионалната си мрежа, актуализирайки профила си.

 

  • Създайте силна мрежа от контакти

Както споменахме в началото, завързването на контакти може да ви помогне за успеха и трансформацията във вашата кариера. Важно да започнете да се представяте на хора едва когато вече имате изграден профил със снимка, заглавие, описание и опит, за да направите добро и запомнящо се първо впечатление. Въпреки, че мрежата ви расте, колкото повече контакти имате, по-значими са онези от тях, които имат стойност за вас и вашето кариерно развитие.

Когато изпращате покана на някого, когото не познавате лично е добра практика да не оставате поканата празна, а да използвате възможността да се представите и да споделите защо бихте искали да създадете контакт със съответния човек.

 

  • Включете се в различни групи

LinkedIn дава възможност на своите потребители да се включат в до 100 различни групи. Добра идея е да се включите в колкото се може повече такива, които са релевантни за вас и вашата кариера. Чрез вашето членство в групите, вие може да изградите допълнителни контакти, да се откроите повече и да сте в крак с тенденциите във вашата индустрия.

Използвайте таргетирани ключови думи, отговарящи на вашите интереси и опит, за да откриете най-подходящите групи за вас. Имате възможност също да отсявате групи, в които вече някои от вашите контакти са членове – ако някоя е интересна и полезна за тях, то може би ще бъде такава и за вас.

 

  • Бъдете активни и предлагайте качествено съдържание

За да може да се позиционирате добре в платформата и да използвате пълния ѝ потенциал, е важно да бъдете активни. Това не означава да скролвате в сайта или от телефона си на всеки час, но влизането и ангажирането със съдържание няколко пъти седмично е добра идея.

Съдържанието, което качвате във Facebook и Instagram рядко е подходящо за споделяне в LinkedIn. Когато споделяте информация в LinkedIn, се уверете, че тя е подходяща за вашата аудитория, предлага добавена стойност, информативна е, предизвиква интерес или критическо мислене. Лесен начин, за да прецените, че си заслужава да публикувате каквато и да е информация, е тя да издържи теста „И какво от това?“, т.е. хората, които ще прочетат публикацията биха ли си задали въпроса „и какво от това“. Ако е така, то премислете дали не следва да я коригирате или дори пропуснете.

Не се притеснявайте да поздравявате успехите на контактите си. Харесвайте техните публикации, поздравявайте ги за добре свършената работа или за работна годишнина. Честитете личните им празници. По този начин със сигурност ще създадете добро и трайно впечатление.

 

  • Търсете и предлагайте препоръки

LinkedIn дава възможност на потребителите да пишат препоръки на техните контакти. Помолете вашия мениджър, колега, клиент, преподавател от университета да ви напише препоръка, в която да разкаже за вашите умения и за времето прекарано с вас.

Не забравяйте да връщате жеста или да поемате инициативност като вие самите напишете препоръка на хора от мрежата си, които действително бихте искали да препоръчате.

 

С тези съвети и правилното използване на LinkedIn вярваме, че ще можете да постигнете много.