Login

Share

Back to blog

Нагласите на складовите работници при търсене на работа – блиц проучване на Manpower България

Складовите служители отчитат размера на възнаграждението като основен мотиватор при избора на работа; онлайн платформите за работа са най-използваният канал при търсенето.

Manpower България обяви резултатите от блиц проучването, проведено през септември 2021 г., за нагласите на складовите служители. В проучването се включиха 228 респонденти, работещи на различни позиции в складове на територията на цялата страна. То има за цел да служи като ориентир за намеренията и мненията на складовите служители относно търсенето на нова работа.


 


Респондентите определят онлайн платформите за работа като jobs.bg, karieri.bg, zaplati.bg и други като водещи канали за търсене на работа, а непосредствено след тях посочват агенциите за подбор на персонал и препоръките от познати. С по-малък интерес, складовите работници търсят работа и през обяви във Facebook, такива в медии (вестници и списания) и обяви във флаери, плакати и други печатни материали.


 


На въпроса „Кое е най-важното при избора на работодател?“ анкетираните посочват конкурентното фиксирано месечно възнаграждение като най-важно. Следват го работното време, мотивиращите бонуси и допълнителни придобивки и екипът от хора. Близката локация и лекото натоварване в работата се нареждат последни.


 


68% от анкетираните споделят, че биха кандидатствали по-скоро по обява с включена информация за възнаграждението, отколкото по обява без тази информация.


 


Респондентите споделят и основните причини, поради които биха отказали предложение за работа. 88% от анкетираните не биха работили за ниско възнаграждение, 55% от тях биха отказали предложение за работа през нощта, а 36% не биха работили при тежко физическо натоварване. 26% или повече от една четвърт от анкетираните складови служители заявяват, че не биха работили в компания, в която не се печелят допълнителни бонуси, а едва 12% посочват, че не биха приели предложение за работа, ако трябва да пътуват повече от 20 минути до локацията на компанията.


 

Резултатите от блиц проучването може да намерите тук: Warehouse Workers.pdf

23.04.2024

Привличане на работници и специалисти от Индонезия: Кое, Как, Защо

Привличането на международни таланти се превръща във все по-необходима иновативна практика за справяне с недостига на работна сила в страната. Успехът на подобни инициативи силно зависи от наличието на надеждни партньорства за набиране на работници и професионалисти от различни точки на света.

23.04.2024

International Mobility and Recruitment from Indonesia: An Overview

The global business environment is continuously evolving, necessitating reliable partnerships for international mobility and recruitment. Indonesia, with its significant working-age population, has emerged as a key player in this field. This text offers an overview of the factors that contribute to Indonesia's prominence in international mobility, emphasizing factual information and the role of reliable local recruitment partners in this sector.

15.04.2024

HR Screening 2024 - Research on the challenges and responsibilities of the HR function

Now in its fourth year, the HR Screening survey, conducted by Manpower Bulgaria with the partnership of the Bulgarian Association for People Management and Assert International Bulgaria, helps to analyze and track trends in the human resources division.